שבועיים לבחירות: במחנה האריס חוששים מאובדן הקול הצעיר

אסטרטגים של המפלגה הדמוקרטית מזהירים כי הצבעתם של גברים צעירים, בעיקר מהקהילה הלטינית, עלולה לעלות להאריס במדינת המפתח אריזונה • על פי בדיקה של אתר החדשות "פוליטיקו" אף מועמד דמוקרטי לא הצליח לנצח בבחירות ללא תמיכה של 60 אחוזים ויותר מהצעירים, סף אליו סגנית הנשיא מתקשה להגיע

סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות, קמלה האריס. צילום: איי.אף.פי

אסטרטגים של המפלגה הדמוקרטית חוששים שאבדן הקול הצעיר, במיוחד בקרב הקהילה הלטינית, עלול לעלות לקמלה האריס בהפסד צורב במדינת אריזונה, בה ניצח ביידן בשנת 2020.

על פי פרסום באתר החדשות הפוליטי האמריקני "פוליטיקו", במחנה האריס חוששים שהצבעה המונית של בני 18 עד 25 תשחוק את היתרון של המועמדת הדמוקרטית במדינת המפתח. סקרים שנערכו הראו כי האריס מצליחה פחות בקרב גברים צעירים במדינה ועוד פחות מכך בקרב צעירים מהקהילה הלטינית.

בעוד שיעור ההצבעה של בוחרים צעירים נמצא בעלייה מתמדת, במדינת אריזונה ובארצות הברית באופן כללי, במחנה הדמוקרטי מודאגים מכך שהאריס לא מצליחה לשחזר את ההצלחות של קמפיין ביידן בקרב פלח אוכלוסייה זה.

תומכי האריס במדינת אריזונה, צילום: איי.אף.פי

סקרים שנעשו לאחרונה במדינת אריזונה מראים כי צעירים רבים שמצביעים באופן מקומי עבור הדמוקרטים, לא תומכים בהאריס ואף צפויים להצביע עבור דונלד טראמפ. בסקרים אחרונים שבוצעו במדינה טראמפ מוביל על האריס בחמישה אחוזים, פער מובהק וגדול בהרבה מטעות הדגימה, זאת למרות שהמועמד הדמוקרטי לתפקיד המושל מוביל על פני המועמדת הרפובליקנית קרי לייק בשבעה אחוזים.

ג'ייקוב מרסון, ראש הארגון הפוליטי המתמקד במצביעים צעירים "שומרים על אריזונה כחולה" אמר כי לאחר שדיבר עם המוני צעירים במדינה הוא חש כי הם מרגישים מפוכחים מהמפלגה הדמוקרטית. "הם מרגישים כי איבדו את חלקם במערכת הפוליטית. הם לא מעוניינים במועמדים שיש כיום. אמרו להם כל מיני דברים אבל הם לא מרגישים שום שינוי אמיתי בחייהם", מסביר מרסון.

על פי סקרי יציאה מהקלפי שבוצעו בעבר, אף מועמד דמוקרטי לנשיאות לא הצליח לנצח במערכת בחירות עם תמיכה של פחות מ-60 אחוזים מקולות הצעירים, סף אליו הגיע הנשיא ביידן בשנת 2020. סקרים שנעשו בקרב מצביעים צעירים, שבעצמם נחשבים בעייתיים מאוד מבחינת אמינות, הראו כי האריס נמצאת קרוב מאוד לסף הזה, אך לא מצליחה לעבור אותו באופן עקבי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר