הביג מק של טראמפ: מהלך מדויק של מועמד חזק עם מסר

טראמפ נהיה מותג עוד בטרם התווסף לו התואר נשיא המעצמה הגדולה בעולם, ועכשיו הוא צריך לרדת אל העם • גם עיתוי הסרטון לא מקרי והוכיח שוב שכמו קמפיינר טוב - טראמפ יודע לחזור על המסרים ולזהות הזדמנויות

טראמפ מוכר במקדונלד'ס. צילום: רויטרס

פחות משלושה שבועות לבחירות בארצות הברית - ודונלד טראמפ מרגיש שזה הזמן ללחוץ על הדוושה בדרך חזרה לבית הלבן.

טראמפ מוכר במקדונלד'ס, צילום: GettyImages

נכון, אפשר לכנות את הביקור שלו בסניף מקדונלד'ס בפנסילבניה תעלול בחירות, התחנפות או הטרלה, אבל הסרטון שחרך אתמול את הרשתות הוא דוגמה למהלך מדויק של מועמד חזק עם מסר חד. ואם יש משהו שנשיא ארה"ב לשעבר מצטיין בו, עם או בלי סינר לבן, זה שיווק.

לשאול "בשביל מה הוא צריך את זה", או לזלזל בבימוי של הסרטון המדובר, דומה לשאלה למה ומדוע חברת קוקה-קולה משקיעה בפרסום.

טראמפ מוכר במקדונלד'ס, צילום: רויטרס

יש באמת מישהו על הגלובוס שלא שמע על או מכיר את המשקה שלימד אותנו מהו טעם החיים? אולי שבט אבוד באמזונס, וגם זה רק אולי. ועדיין, מעצמת המשקאות היא אחת מהמפרסמות הגדולות בעולם ומשתמשת בשיטות שיווק אגרסיביות. יש לזה כמה סיבות, העיקריות שבהן הן הרצון להיות תמיד מספר אחת והמוכנות לא להוריד את הרגל מצווארם של המתחרים.

אפרופו תחרות - גם העיתוי של שחרור הסרטון לא מקרי והוכיח שוב שכמו קמפיינר טוב טראמפ יודע לחזור על המסרים ולזהות הזדמנויות. את הצ'אנס השבועי הגישה לו קמלה האריס בתיעוד המביך והמבולבל מהמפגש שלה באוניברסיטת ויסקונסין.

טראמפ מוכר במקדונלד'ס, צילום: אי.פי

את המסר על אמינותה המפוקפקת טראמפ כבר אימץ מזמן, או כמו שזה בא לידי ביטוי בסרטון במשפט המזוקק: "אני מחפש עבודה ותמיד רציתי לעבוד במקדונלד'ס, אבל אף פעם לא עשיתי זאת. אני רץ נגד מישהי שאמרה שהיא עבדה במקדונלד'ס, אבל זה התברר כסיפור מזויף לחלוטין".

ועוד זווית שחשוב לזכור בקשר לסרטון והבחירה במקדונלד'ס (מעבר לעקיצה להאריס): טראמפ נהיה מותג עוד בטרם התווסף לו התואר נשיא המעצמה הגדולה בעולם. אבל בעוד שאת המותג הקדום שלו הוא בנה בעיקר מהחלונות הגבוהים, טראמפ יודע שכדי להיות נשיא ארצות הברית צריך לרדת אל העם, ומה יותר אמריקה מרשת המזון המהיר הגדולה בעולם. אז נכון שבסוף הוא גם הבטיח לשלם לסועדים את החשבון. בכל זאת, ברח לו הטראמפ.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי, בעלי משרד משעל ורניק תקשורת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר