נתניהו וביידן על רקע הגרעין האיראני. צילום: רויטרס, AFP

דיווח: ארה"ב פתחה בחקירת הדלפת המסמכים המסווגים על תוכניות התקיפה באיראן

יו"ר בית הנבחרים האמריקני אישר לפתוח בחקירה בנוגע להדלפת המסמכים המסווגים בנוגע לתוכניות התקיפה באיראן, כך דווח ברשת ה"סי.בי.אס" • על פי הדיווח, המסמכים נחשפו בקבוצת טלגרם איראנית • ארה"ב בודקת אם מדובר בהדלפה מכוונת מתוך הקהיליה המודיעינית

[object Object]

יו"ר בית הנבחרים האמריקני, מייק ג'ונסון, אישר הלילה (בין ראשון לשני) כי ארה"ב פתחה בחקירה בעקבות הדלפה של מסמכים מסווגים המפרטים את תוכניות ישראל לתקיפה באיראן, כך דווח ברשת "סי. בי. אס". 

מערכת THAAD, צילום: רשתות חברתיות

החקירה נפתחה לאחר שמסמכים מסווגים פורסמו בערוץ טלגרם איראני ביום חמישי. המסמכים תיארו כיצד ישראל נערכת לתקיפה בעקבות מתקפת הטילים האיראנית ב-1 באוקטובר. המסמכים היו זמינים לחמשת המדינות השותפות בברית "חמש העיניים" - ארה"ב, בריטניה, קנדה, ניו זילנד ואוסטרליה.

במסמכים נכתב כי התגובה של ישראל הייתה בתכנון מתקדם, כשהיא ממשיכה לשנע כוחות צבאיים למיקומים אסטרטגיים. 

חמינאי ובכירים בצבא איראן, צילום: אי.אף.פי

עוד דווח ב"סי.בי.אס", כי דובר הבית הלבן סירב להגיב לדיווחים בנוגע להדלפה, והפנה את השאלות למשרד המשפטים. במקביל, נציגים של ה-FBI בארה"ב סירבו גם הם להגיב.

עם זאת, גורם רשמי בארה"ב אישר ל-AP כי המסמכים אכן נראים לגיטימיים, והחקירה תבדוק כיצד הושגו המסמכים והאם מדובר בהדלפה מכוונת מתוך הקהיליה המודיעינית האמריקנית או שמא בפריצה חיצונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו