אילון מאסק: "מי שרוצה לטבוח בישראלים צריך למות, בעזה מלמדים לשנוא מילדות"

האיש העשיר בעולם התייחס באירוע בחירות בפנסילבניה למלחמה בעזה: "אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ילדים שלומדים לשנוא מהרגע שהם יכולים לדבר" • מאסק גם קרא לפעול לפריחה כלכלית בעזה: "אחרי דברים נוראיים יש אפשרות לצמיחה"

אילון מאסק. צילום: אי.אף.פי

האיש העשיר בעולם, המיליארדר אילון מאסק, כבר הודיע רשמית על השתתפותו בקמפיין של המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. באירוע בחירות שנערך ביום חמישי האחרון במדינה המתנדנדת פנסילבניה. בין הדברים, הביע גם את עמדתו על המלחמה בעזה: "הם לומדים לשנוא מהרגע שבו הם מתחילים לדבר".

אילון מאסק, דונלד טראמפ והמועמד לתפקיד סגן הנשיא ואנס, צילום: איי.פי

מאסק התייחס למלחמה בעזה וטען שעל מנת לפתור את הסכסוך קודם כל צריך להפסיק את החינוך לשנאה בעזה. "אתה לא יכול שיהיו לך אנשים שרוצים לטבוח בכל מי שחי בישראל - אין מצב כזה", אמר מאסק. "האנשים האלה צריכים למות או להיות בכלא או שהם פשוט יהרגו עוד ישראלים. מן הסתם הם רוצים גם להרוג אמריקנים. הם מכנים את ישראל השטן הגדול ולנו הם קוראים השטן הגדול".

"אני חושב שמה שקורה שם זה שהם לומדים לשנוא בעזה מילדות", הוא הוסיף. "וזה באמת הדבר שצריך לעצור לטווח הארוך. שלום לטווח ארוך זה שאנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו ילדים שלומדים לשנוא מהרגע שהם יכולים לדבר. הם חייבים להפסיק ללמוד לשנוא".
מאסק אמר שצעד נוסף לפתרון הוא פריחה כלכלית בעזה. "אחרי דברים נוראיים שקורים יש אפשרות להביא לצמיחה", ציין. "זה קרה במלחמת העולם השנייה כשעזרנו לבנות מחדש את יפן וגרמניה ועכשיו הם בני הברית שלנו".

מאסק וטראמפ במהלך עצרת תמיכה בטראמפ, צילום: איי.פי

מעבר לישראל, באירוע התייחס מאסק לסוגיית ההגירה לארה"ב, לקמפיין הבחירות ובין היתר, קידם את התיאוריה על זיוף הבחירות האחרונות שבהן טראמפ הפסיד (שעליה פוקס ניוז נאלצה לשלם מאות מיליונים לחברה שסיפקה את מכונות ההצבעה בהסדר בבית המשפט). "ברור לי שטראמפ צריך לנצח בבחירות האלה", אמר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר