בבוקר 7 באוקטובר: שני האקרים מסודן שיבשו מערכות התרעה בישראל

לפי דיווח של ה״ניו יורק טיימס״ קבוצת האקרים סודנית מואשמת בשיבוש מערכות התרעה ישראליות, כולל אפליקציית 'צופר', בזמן מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר • התובע האמריקני: ״קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר בעולם״

מחבלים חודרים לישראל ב-7 באוקטובר. צילום: רויטרס

שני אחים סודנים הואשמו על ידי משרד המשפטים האמריקני בביצוע מתקפת סייבר על מערכות התרעה בישראל ב-7 באוקטובר 2023 בשעות הבוקר, בזמן תחילתה של מתקפת חמאס על ישראל.

כתב האישום, שנחשף השבוע בקליפורניה, מאשים את השניים בהפעלת קבוצת האקרים בשם "אנונימוס סודן".

לפי כתב האישום שפרטיו פורסמו ב״ניו יורק טיימס״, הקבוצה ביצעה מתקפת DDoS (מניעת שירות מבוזרת) נגד שתי חברות פרטיות המספקות אפליקציות מקוונות להתרעה למשתמשים ישראלים. המתקפה החלה פחות מ-30 דקות לאחר שלוחמי חמאס חצו את הגבול לישראל.

מתקפת סייבר (אילוסטרציה), צילום: Getty Images

א. מרטין אסטרדה, התובע הפדרלי של המחוז המרכזי של קליפורניה, הגדיר את הקבוצה כ"קבוצת הסייבר המסוכנת ביותר מבחינת מתקפות DDoS בעולם". לפי כתב האישום, הקבוצה ביצעה כ-35,000 מתקפות סייבר במהלך שנת פעילותה, כולל נגד אתרים של סוכנויות ממשל אמריקניות ואתרי חדשות מובילים.

לפי ״ניו יורק טיימס״, נציג מאפליקציית ״צופר״ המוכרת בישראל, אישר כי החברה "סבלה ממתקפת DDoS משמעותית על השירותים שלנו" בשעות הראשונות של 7 באוקטובר, מה שהקשה על הגישה לאתר החברה. עם זאת, הוא ציין כי המשתמשים המשיכו לקבל התרעות לאפליקציה הניידת ללא הפרעה.

שני הנאשמים ניסו לפגוע גם ב״ג'רוזלם פוסט״. לפי כתב האישום החל מבוקר ה-8 באוקטובר, היומון הישראלי בשפה האנגלית דיווח כי "מתקפות סייבר מרובות" גרמו "לאתר שלנו לקרוס."

בנוסף למתקפה על ישראל, האחים מואשמים גם בתקיפת בתי חולים במדינות שונות, כולל מתקפה על בית החולים סדרס-סיני בלוס אנג'לס בפברואר, אשר גרמה להפניית מטופלים לבתי חולים אחרים.

חומרת המעשים הובילה את התביעה להגיש אישום נגד אחד האחים הנושא עונש מקסימלי של מאסר עולם, צעד חסר תקדים בתיקי סייבר בארה"ב. "כשאתה תוקף בתי חולים, אתה מסכן חיים, וזה בהחלט סיכן חיים", אמר אסטרדה.

האחים, שנעצרו במדינה שלא צוינה, נחקרו על ידי ה-FBI. טרם ברור מתי ואם יוסגרו לארה"ב למשפט. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר