סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס. צילום: איי.אפ.פי

קמלה האריס: מחוייבת לספק לישראל את היכולת להגן על עצמה מפני איראן

בראיון לרשת פוקס ניוז התייחסה המועמדת הרפובליקנית לביקורת כלפי הממשל האמריקני בהקשר לישראל • "עשינו מה שארה"ב צריכה לעשות" • על טראמפ: "מפלג בין האמריקנים"

[object Object]
 
האריס על טראמפ: "לא כשיר", צילום: AP

בראיון, האריס התייחסה לאיום האיראני ולמחויבותה לישראל. כשנשאלה על ביקורת לגבי מדיניות הממשל כלפי איראן, ועל הביקורת שארה"ב לא עשתה מספיק עבור איראן השיבה: "בהתקפות של איראן על ישראל, הייתי ב'חדר המצב' עובדת לצד ראשי מערכת הביטחון, ועשינו מה שארה"ב צריכה לעשות כדי להגן על ישראל ולתת את התמיכה האמריקנית שתאפשר לישראל את המשאבים להגן על עצמה מפני איראן והשלוחות שלה. המחויבות שלי לכך בלתי ניתנת לערעור".

בנושא ההגירה, האריס הודתה כי המערכת אינה מושלמת: "אני לא מתגאה שזו מערכת הגירה מושלמת. צריך לתקן אותה. הייתי בגבול ודיברתי עם משמר הגבולות והם יגידו לך - צריך יותר שוטרים, צריך יותר משאבים. והקונגרס המקום היחיד שיכול לתקן את זה." היא הדגישה את ניסיונה כתובעת ואת מאבקה בקרטלים.

כשנשאלה על התמיכה בטראמפ בנושאי כלכלה, האריס טענה כי "מי שיודע איך כלכלה עובדת ומבין בזה רוצה נשיא עם תוכנית לעתיד שתחזק את המדינה שלנו. התוכנית שלי תעשה בדיוק את זה".

האריס על ביידן: לא אמשיך את דרכו, צילום: אי.פי

כשנשאלה על מצבו המנטלי של ביידן, האריס הגנה עליו: "צפיתי בו במצבים רבים ויש לו את חוש השיפוט והניסיון לקבל החלטות עבור העם האמריקני. ביידן לא עומד לבחירה, טראמפ כן". עוד הדגישה כי נשיאותה לא תהיה המשך ישיר של נשיאות ביידן, לדבריה היא תביא "ניסיון, רעיונות, ודור הנהגה צעיר", והבטיחה לשתף פעולה עם רפובליקנים ובעלי עסקים.

בתגובה לביקורת על כהונתה כסגנית נשיא, האריס התמקדה בביקורת על טראמפ, טוענת כי הוא "מפלג בין האמריקנים" וכי יועציו לשעבר הגדירו אותו כ"לא כשיר" ו"מסוכן". לדבריה, "נשיא ארה"ב צריך לדעת להתמודד עם ביקורת מבלי להגיד שיכלא את אלו שלא מסכימים איתו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו