מכה להאריס: לא תקבל את תמיכת השדולה הערבית - ״תמכה ברצח עם בעזה״

שדולת AAPAC המייצגת ערבים אמריקנים לא תתמוך בטראמפ והאריס בשל התייצבותם לצד ישראל • "שני המועמדים תמכו ברצח עם בעזה ובמלחמה בלבנון", הכריזו בארגון

"אל תצביעו לקמלה הרוצחת", הפגנה פרו פלשתינית בארה"ב. צילום: איי.אף.פי

השדולה הפוליטית האמריקנית AAPAC המייצגת ערבים אמריקנים הודיעה כי לא תתמוך במועמדים לנשיאות ארה"ב - סגנית הנשיא הדמוקרטית קמלה האריס והנשיא לשעבר הרפובליקני דונלד טראמפ. זאת בשל מה שהשדולה מכנה "תמיכה עיוורת" של השניים בישראל במהלך המלחמות בעזה ובלבנון.

בהודעה שפרסמה השדולה נכתב: "שני המועמדים תמכו ברצח עם בעזה ובמלחמה בלבנון. פשוט איננו יכולים לתת את קולותינו למי שתומכים באופן עיוור בממשלה הישראלית הפלילית". 

קמלה האריס פרצה לשידור החי בוועידה הדמוקרטית כדי לקבל רשמית את מועמדותה \\ סי.אס.פאן

עוד נכתב: "אנחנו פשוט לא יכולים לתת את קולותינו לדמוקרטית קמלה האריס או לרפובליקני דונלד טראמפ". לפי הדיווח ב״רויטרס״, זו הפעם הראשונה מאז הקמתה ב-1998 ששדולת AAPAC, הנוטה בדרך כלל לתמוך בדמוקרטים, בוחרת שלא לתמוך באף מועמד לנשיאות. החלטה זו מגיעה על רקע מרוץ צמוד בין האריס לטראמפ לקראת הבחירות ב-5 בנובמבר.

החלטה זו עלולה לפגוע בסיכוייה של האריס, אם ערבים ומוסלמים אמריקנים יימנעו מהצבעה. יחד עם זאת, ארגוני אחרים המייצגים ערביים-אמריקנים, כמו Emgage Action, בחרו לתמוך בהאריס, בטענה שטראמפ מהווה איום גדול יותר.

קמלה האריס, צילום: GettyImages

חשוב לציין כי ישראל הכחישה בתוקף האשמות על רצח עם בבית הדין הבינלאומי בהאג, והדגישה כי היא מגנה על עצמה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר 2023, בה נרצחו כ-1,200 ישראלים ונחטפו כ-250.

בתוך כך, האריס תתראיין מחר (רביעי) לרשת "פוקס ניוז". יהיה זה הריאיון הראשון שסגנית הנשיא תעניק לרשת התקשורת שמזוהה עם הצד הרפובליקני של המפה הפוליטית בארצות הברית. את הריאיון יקיים המגיש ברט בייר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר