ביידן, טראמפ (ארכיון). צילום: רויטרס

ביידן במסר לאיראן: כל ניסיון לפגוע בחייו של טראמפ ייחשב כמעשה מלחמה

האזהרה החריפה מגיעה בעת שצוות מטה הקמפיין של הנשיא לשעבר קיבל תדרוך מגורמים אמריקנים על ניסיונות ספציפיים לפגוע בחייו • המטה הגיש בקשה חריגה לאבטחה משמעותית שכוללת מטוסים צבאיים בימים האחרונים של מסע הבחירות

[object Object]

נשיא ארה"ב ביידן הורה למועצה לביטחון לאומי להבהיר לאיראן כי כל ניסיון לפגוע בחייו של הנשיא לשעבר טראמפ ייחשב כמעשה מלחמה.

חשד לניסיון התנקשות בטראמפ: כוחות המשטרה מחוץ לזירה (ארכיון: ספטמבר 2024) \\ רויטרס

האזהרה החריפה מגיעה בעת שצוות מטה הקמפיין של טראמפ קיבל תדרוך מגורמים אמריקנים על ניסיונות ספציפיים לפגוע בחיי טראמפ, והם הגישו בקשה חריגה לאבטחה משמעותית שכוללת מטוסים צבאיים בימים האחרונים של מסע הבחירות.

ארצות הברית נקטה בצעדים חסרי תקדים כדי להגן על הנשיא לשעבר מפני נקמה מצד איראן בעקבות הריגתו של גנרל קאסם סולימאני ב-2020. על פי אתר ״פוליטיק״, כ-150 מיליון דולר בשנה הוקצו להגנה על בכירים כמו מזכיר המדינה לשעבר מייק פומפאו והגנרל קנת מקנזי, ראש הפיקוד המרכזי של ארה"ב לשעבר.

מטה הבחירות של טראמפ ביקש לאחרונה מטוסים צבאיים המסוגלים ליירט טילים כדי להסיע את הנשיא לשעבר בשבועות שלפני הבחירות.

ניסיון ההתנקשות בטראמפ בחודש יולי 2024, צילום: איי.פי

כאשר נשאל על ידי פוקס ניוז בחודש שעבר, הבית הלבן סירב לומר אם ביידן סבור שהריגת טראמפ תהיה מעשה מלחמה, אך הבטיח לעדכן את צוות טראמפ בהערכת האיומים מאיראן.

"אנו מתייחסים לזה כעניין של ביטחון לאומי ופנים בעדיפות עליונה, ואנו מגנים בחריפות את איראן על איומים חצופים אלה," אמר דובר מועצת הביטחון הלאומי, שון סאבט. הוא אישר כי איראן מבקשת זמן רב לנקום בטראמפ בגלל חיסול סולימאני.

סולימאני (במרכז) ב-2016. חוסל בינואר 2020 במתקפת כטב"מים בבגדד, צילום: אי.אף.פי

"וידאנו שסוכנויות מתאימות מספקות באופן רציף ומיידי לצוות האבטחה של הנשיא לשעבר מידע עדכני על האיומים. בנוסף, הנשיא ביידן חזר על הוראתו שהשירות החשאי של ארצות הברית יקבל כל משאב, יכולת ואמצעי הגנה הנדרשים כדי להתמודד עם האיומים כלפי הנשיא לשעבר."

גם טראמפ וגם בכירים בממשל שלו שהורו על התקיפה ב-2020 נתקלו באיומים מאיראן, שלאחרונה לפי דיווחים גם פרצה למטה הבחירות של טראמפ וניסתה למכור מידע לדמוקרטים ולתקשורת.

ביידן, צילום: אי.פי

טראמפ גם דרבן את ביידן לומר לאיראן שהיא תהיה "מפוצצת לרסיסים" אם יפגעו בפוליטיקאי אמריקני.

"אם הייתי נשיא, הייתי מודיע למדינה המאיימת, במקרה זה איראן, שאם תעשו משהו כדי לפגוע באדם הזה, אנחנו נפוצץ את הערים הגדולות ביותר שלכם ואת המדינה עצמה לרסיסים," הוא חזר על דבריו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו