עוד חיזוק לטראמפ: סקר חדש מצביע על שוויון בינו לבין האריס

לפי NBC News, זוכים המועמד הרפובליקני והמועמדת הדמוקרטית ל-48% כל אחד • 44% מהאמריקנים סבורים שמדיניות טראמפ הועילה להם לעומת 25% שחושבים כך על מדיניות ביידן • 10% עדיין לא בטוחים במועמד - או במועמדת שלהם יצביעו

טראמפ בכנסת IAC. צילום: אי.פי

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ וסגנית הנשיא קמלה האריס זוכים לתמיכה שווה של 48% מקרב הבוחרים הרשומים, כך עולה מסקר שערכה רשת NBC, אשר נערך בין 4 ל-8 באוקטובר ומציג שינוי משמעותי לעומת סקר קודם מספטמבר, שבו האריס הובילה בפער של 5 אחוזים.

הנתונים מצביעים על מגמת התחזקות של טראמפ, שניזונה מחזרתם של מצביעים רפובליקנים לתמוך בו לאחר העימות האחרון והערכה חיובית יותר של תקופת נשיאותו. מנגד, הפופולריות של האריס נמצאת במגמת ירידה בהשוואה לחודש שעבר, לאחר שזכתה לעלייה משמעותית בקיץ האחרון.

הסקר חושף הבדלים משמעותיים בתפיסת הבוחרים לגבי תקופות הכהונה של טראמפ וביידן. 44% מהבוחרים סבורים שמדיניות טראמפ בתקופת כהונתו הועילה להם, לעומת 25% בלבד שחושבים כך על מדיניות ביידן. נתון זה מציב אתגר בפני האריס, הנתפסת כממשיכת דרכו של ביידן.

ביידן וממשיכת דרכו, צילום: איי.אף.פי

נושא ההפלות מסתמן כסוגיה מרכזית בבחירות הקרובות, כאשר 22% מהבוחרים ציינו אותו כנושא שישפיע על הצבעתם. האריס מובילה בפער ניכר על טראמפ בנושא זה, מה שעשוי להוות יתרון משמעותי עבורה במערכת הבחירות.

חוסר הוודאות סביב הבחירות נותר גבוה, כאשר 10% מהבוחרים אומרים שייתכן כי ישנו את דעתם. נוסף על כך, שיא של 62% מהבוחרים מאמינים כי לבחירות אלו תהיה השפעה משמעותית על חייהם, מה שמדגיש את החשיבות הרבה שמייחסים האמריקנים למערכת בחירות זו.

ממצאי NBC מתיישבים עם סקר שפורסם שלשום בידי ה"וול סטריט ג'ורנל" . בסקר, שערך העיתון בשבע מדינות מתנדנדות, נמצא שוויון כללי בתמיכה בין שני המועמדים. עם זאת, טראמפ מוביל בנושאי מדיניות חוץ: 50% לעומת 39% בטיפול במלחמה באוקראינה, ו-48% לעומת 33% בטיפול במלחמה בין ישראל לחמאס.

הסקר של ה"ג'ורנל" מצביע גם על יתרון לטראמפ בנושאי כלכלה והגירה, בעוד האריס מובילה בנושאי דיור, בריאות ודאגה לאזרח הפשוט. תוצאות אלו מדגישות את הפיצול בדעת הקהל האמריקנים ואת החשיבות של נושאים שונים עבור קבוצות בוחרים שונות.

עם שלושה שבועות בלבד עד יום הבחירות, המירוץ לנשיאות ארצות הברית נראה צמוד מתמיד. כל שינוי קטן בהצבעה, במיוחד במדינות המתנדנדות, עשוי להכריע את התוצאה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר