האריס פרסמה עדכון על מצבה הרפואי - טראמפ עדיין מתמהמה

המועמדת הדמוקרטית פרסמה מכתב של רופא הבית הלבן המציין כי "בריאותה מצוינת"• מטרת הפרסום - ניסיון לנצל את המחסור במידע על מצבו הבריאותי של המועמד הרפובליקני

טראמפ והאריס. חילופי האשמות בלי הפסקה. צילום: אי.אף.פי

סגנית הנשיא קמלה האריס פרסמה היום (שבת) מכתב מרופא הבית הלבן, ד"ר יהושע ר. סימונס, שציין כי האריס ״בריאותה מצוינת" ומתמודדת בהצלחה עם כמה בעיות בריאות קלות.

האריס, בת 59, סובלת מאלרגיות עונתיות, קוצר ראייה קל ופריחה בעור שהיא מטפלת בהן באמצעות תרופות מרשם ותרופות ללא מרשם. ד"ר סימונס כתב כי "סגנית הנשיא האריס נשארת בבריאות מצוינת" וכי "היא ניחנת בחוסן פיזי ונפשי הנדרש לביצוע מוצלח של תפקידי הנשיאות".

להאריס אין סוכרת, כולסטרול גבוה, מחלות לב, סרטן, אוסטאופורוזיס או הפרעות נוירולוגיות. היא נוטלת תוסף ויטמין D3 ושומרת על שגרת אימונים יומית הכוללת פעילות אירובית ואימוני כוח.

ד"ר סימונס ציין כי האריס סובלת מקוצר ראייה קל ומשתמשת בעדשות מגע או משקפיים. בגיל שלוש, האריס עברה ניתוח להסרת התוספתן כחלק מהליך לתיקון חסימה במעי. זה היה ההליך הכירורגי היחיד שהיא עברה.

לפי הדוח הרפואי, האריס מקפידה על תזונה בריאה, אינה משתמשת במוצרי טבק, ושותה אלכוהול רק לעתים רחוקות ובמתינות. לאור היסטוריה משפחתית של סרטן המעי הגס - אמה נפטרה מהמחלה ב-2009 - האריס מקפידה על בדיקות קולונוסקופיה ובדיקות ממוגרפיה שנתיות.

פרסום המידע הרפואי של האריס מגיע בזמן שיריבה, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בן 78, מסרב לחשוף מידע בריאותי דומה. טראמ דחה בקשות לפרסם מידע חדש על בריאותו למרות הבטחותיו לעשות זאת. כנשיא, טראמפ אושפז ב-2020 כשחלה בקורונה, ורופאיו לא חלקו עם הציבור את מלוא היקף מחלתו.

טראצפ בנאום בקולרדו בסוף השבוע, צילום: אי.פי.איי

סטיבן צ'ונג, מנהל התקשורת של מטה טראמפ, הגיב באומרו כי הרופאים של הנשיא לשעבר אמרו שהוא ב"בריאות מושלמת ומצוינת". טראמפ אמר ל-CBS News באוגוסט כי הוא יפרסם "בשמחה רבה" את הרשומות הרפואיות שלו לציבור, אך לא הגיב לבקשות עיתונאיות למידע זה.

הקמפיין של האריס מנסה להדגיש את גילה הצעיר יחסית, בעוד שטראמפ ממשיך להתמקד בטענות על חוסנו ועמידותו, כפי שעשה בקמפיינים קודמים נגד הילרי קלינטון וג'ו ביידן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר