דיווח: דרך הפעולה החדשה של ארה"ב במלחמה בלבנון - "לתת לדברים לקרות"

בעוד המתיחות גוברת בגבול הצפון, ארה"ב מאמצת גישה זו בתוך ניסיון לאזן בין מניעת הסלמה לבין החלשת חיזבאללה • מומחים מזהירים: "וושינגטון מסתכנת באובדן השפעתה באזור"

פיצוץ ליד כפר בדרום לבנון. צילום: אי.אף.פי

ארצות הברית ניצבת בפני דילמה מורכבת בלבנון, כאשר היא מאמצת גישת "Let it play out" (לתת לדברים להתפתח) בניסיון לאזן בין שתי מטרות מתחרות: מניעת הסלמה נוספת במזרח התיכון ובו זמנית החלשת כוחו של חיזבאללה, כך דווח בסוכנות הידיעות "רויטרס". מומחים ודיפלומטים מזהירים כי גישה זו עלולה להוביל לאובדן ההשפעה האמריקאית באזור.

מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס ב-7 באוקטובר, ארה"ב שלחה שתי נושאות מטוסים לאזור והזהירה את חיזבאללה שלא להצטרף ללחימה. עם זאת, וושינגטון נמנעה מלהפעיל לחץ ישיר על הארגון או על איראן, התומכת בו, מעדיפה לתת לאירועים להתפתח בעצמם.

מטוסי ארה"ב לפני התקיפה בתימן, צילום: רויטרס

"ארה"ב מנסה לשחק משחק עדין מאוד," אמר מקור דיפלומטי מערבי בביירות. "הם רוצים למנוע מלחמה שנייה, אבל גם לא רוצים להיראות כמגנים על חיזבאללה. לכן הם מעדיפים לתת לדברים להתפתח ולהגיב בהתאם."

המדיניות האמריקאית כלפי לבנון מורכבת עוד יותר בשל הרצון לתמוך בממשלה הלבנונית החלשה ובצבא הלבנוני, תוך כדי ניסיון להחליש את השפעתו של חיזבאללה במדינה. גישת ה-"Let it play out" משקפת את הניסיון לנווט בין אינטרסים מתחרים אלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר