הרס נרחב בפלורידה בעקבות סופת ההוריקן "מילטון". צילום: איי.פי

פלורידה אוספת את השברים: הוריקן "מילטון" השאיר הרוגים ואלפי מנותקים

הרשויות במדינה הדרומית חילצו קרוב ל-1,000 בני אדם מאזורים שהוצפו לגמרי • עיתונאים הצילו משפחה בת 5 נפשות שנלכדה בבית בלב אזור שיטפון

[object Object]

סופת ההוריקן "מילטון" זרעה הרס אדיר במדינת פלורידה שבארצות הברית והותירה אחריה 15 הרוגים ומאות פצועים. הרשויות במדינה הודיעו כי פינו יותר מאלף בני אדם מאזורים שנותקו על ידי מי שיטפונות.

הסופה החריגה הכתבה בחופי פלורידה בקטגוריית עוצמה 3, עוצמה אדירה וחריגה לסופה שמגיעה ליבשה. באופן חריג, ההוריקן יצר סופות טורנדו רבות שהיכו באזורי החוף וגרמו הרס למבנים, כבישים, שדות תעופה ובתי חולים. תשתית החשמל בחלקים נרחבים של המדינה נהרסה לגמרי.

פלורידה: מראות קשים של הרס בעקבות הוריקן מילטון



באזורים מסויימים של פלורידה, גשמים כבדים בצורה חריגה גרמו להצפות ולניתוקם של עשרות אלפי אזרחים בבתים מוצפים. מושל פלורידה, רון דסנטיס, סיפר כי כוחות החילוץ וההצלה הצליחו להגיע ליותר מאלף בני אדם שנותקו וכי הוקמו מתקנים מיוחדים לפינוי וקליטה של קורבנות האסון.

צילום לוויין של איצטדיון "טרופיקנה שנחרב במהלך סופת ההוריקן "מילטון" בפלורידה,



במקרה אחד שזכה לפרסום, צוות שידור של אחד מערוצי הטלוויזיה המקומיים הצליח לחלץ משפחה בת חמש נפשות מבית שהוצף במי שיטפונות, לאחר ששהו במקום כשבע שעות. משמר החופים האמריקני הודיע על פתיחה של חלק מהנמלים והמרינות באזור דרום פלורידה על מנת לשמש את צוותי החילוץ וההצלה.

תושבי מחוז סיינט לוסיה , שנגע באורח קשה מסופות הטורנדו שיצר ההוריקן, סיפרו על רגעי האימה. "חייתי בפלורידה מאז שנת 1989 ומעולם לא חוויתי נזק כזה או נתקלתי בכמות כזו של סופות טורנדו", סיפרה סוזן קרלות, תושבת חניון קרוואנים במחוז, לרשת החדשות CNN. "זה הדבר המפחיד והנורא ביותר שקרה לי בחיים שלי", אמרה התושבת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו