אסון באטרקציה התיירותית בקולורדו: הרוג ו-12 לכודים, 300 מטרים מתחת לאדמה

במעלית שבמכרה הזהב מולי קתלין שבמערב ארה"ב אירעה תקלה טכנית, כך מדווחים גורמים רשמיים מקומיים • לפחות אדם אחד נהרג ו-12 נלכדו, בהם 11 תיירים ומדריך • צוותי חירום שהוזעקו למקום כדי לנסות לתקן את המעלית, חילצו לאחר מספר שעות את הלכודים, ביניהם שני ילדים

מאמצי חילוץ הלכודים בקולורדו. צילום: AP

לפחות אדם אחד נהרג ו-12 נלכדו, בהם 11 תיירים ומדריך, במכרה הזהב 'מולי קתלין' בקולורדו שבארה"ב, בשל תקלה טכנית במעלית, כך על פי גורמים רשמיים מקומיים. המקום מהווה אטרקציה תיירותית וממוקם כ-300 מטרים מתחת לאדמה.

שוטר מזיז מחסום לרכב חירום בזירת האירוע, צילום: AP

צוותי חירום שהוזעקו למקום כדי לנסות לתקן את המעלית, חילצו לאחר מספר שעות את הלכודים. גורמים רשמיים אמרו שהאנשים היו חלק מקבוצת סיורים, ביניהם שני ילדים, ושהם נתקעו ליד התחתית של מכרה הזהב.

צוות החירום מחוץ למכרה הזהב מולי קתלין,

מושל קולורדו ג'ארד פוליס פרסם הצהרה, ואמר: "אני מרגיש הקלה ש-12 מהאנשים הלכודים במכרה מולי קתלין חולצו בשלום. תנחומינו העמוקים למשפחה ולחברים של האדם שאבד באירוע זה. אני מודה למחוז טלר ולשריף מייקסל ולצוות שלו, כמו גם לשאר גורמי אכיפת החוק והמגיבים הראשונים מהממשל המקומי והמדינה על תגובתם המהירה והמאמצים הבלתי נלאים, כולל חברי המחלקה למשאבי טבע, משרד העבודה והתעסוקה, והאגף לביטחון פנים וניהול חירום. הודות למאמץ המשותף הזה, כל אחד מהאנשים הללו יחזור הביתה בשלום".

כאמור, התקרית האחרונה במקום הייתה ב-1986.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר