אלפים נמלטים: הוריקן "מילטון" הגיע לחופי פלורידה

הסופה נחלשה מעט לפני הגעתה ליבשה אך עדיין נחשבת בקטגוריה 5, הגבוהה ביותר • במדינה חוששים ממשפכי טורנדו עצומים לאורך החוף וניתוק של אזורים שלמים מהיבשת

אזרחים נמלטים מסופת ההוריקן "מילטון" בפלורידה. צילום: איי.פי

סופת ההוריקן "מילטון" החלה להגיע הבוקר (רביעי) לחופיה של מדינת פלורידה בדרום ארצות הברית, ואלפי אזרחים נסו מאזורי החוף הפגיעים לרוחות העזות ונדי המים שגורמת הסופה.

מומחים במרכז האמריקני לחיזוי סופות הזהירו כי הסופה עלולה לגרום לכמה משפכי טורנדו עצומים שיכו באזור החוף ויכולים לגרום נזק למבנים וכלי רכב. עוד הזהירו במרכז מפני ניתוק של אזורים שלמי לאורך החוף מהדרכים הראשיות.

פלורידה: נוסעים נמלטים מסופת ההוריקן "מילטון" // צילום: רויטרס

הסופה "מילטון" נחלשה מעט במהלך השעות האחרונה לפני שהגיע ליבשה, אך נותר בקטגוריה 5, הרמה הגבוהה ביותר לסופה טרופית בארצות הברית. לפחות 30 אלף בני אדם עזבו את בתיהם באזור העיר טמפה ובית החולים הכללי של טמפה, המוסד הרפואי הגדול באזור, הקים חוצה היקפית נגד הצפה מסביב למקום במטרה לאפשר לבית החולים להמשיך ולפעול במהלך הסופה.

רחובות שוממים בעיר טמפה בפלורידה, צילום: איי.פי

כל המוסדות האקדמיים במערב פלורידה הודיעו על סגירת שעריהם בעקבות הסופה ויפתחו את שעריהם מחדש ביום שישי או שבת. הסופה צפויה להתחיל את דרכה במדינה באזור העיר טמפה עם רוחות של 160 קמ"ש וכמויות אדירות של משקעים.

לפחות חמש ערים ברחבי המדינה הודיעו על עוצר מוחלט במהלך שעות הסופה, בעיקר קהילות הנמצאות סמוך לחוף באזורים בהם קיים חשש לניתוק מהיבשת. בתוך כך, מניין הנספים מסופץ ההרוקין "הלן", שהכתה במדינת צפון קרוליינה בשבוע שעבר, עלה ל-236 נפש. הסופה גרמה להרס עצום וניתוק של אזורים כפריים מאספקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר