אזרח אפגני נעצר בארה"ב לאחר שתכנן לבצע פיגוע המוני ביום הבחירות

נאסיר אחמד תאוהדי, אזרח אפגני בן 27 המתגורר באוקלהומה סיטי רכש שני רובים ותחמושת כדי לבצע פיגוע המוני בוושינגטון • הוא תכנן יחד עם נער נוסף להימלט לאפגניסטן לאחר הפיגוע - אך נעצר על ידי סוכני FBI שהתחזו לסוחרי נשק

סוכני FBI. צילום: רויטרס

משרד המשפטים האמריקני הודיע הלילה (בין שלישי לרביעי) על הגשת כתב אישום חמור נגד נאסיר אחמד תאוהדי, אזרח אפגני בן 27 המתגורר באוקלהומה סיטי בעקבות כך שתכנן לבצע פיגוע ביום הבחירות בעוד כחודש בשם דעאש במקומות הומי אדם בוושינגטון. 

על פי כתב האישום, תאוהדי רכש שני רובי קלאצ'ניקוב ו-500 כדורים מסוחרים שהתגלו בסופו דבר כאנשי FBI. יחד עמו נעצר נער שהיה שותף לתכנון. השניים מכרו רכוש של משפחתם בפייסבוק כדי לממן את הפעולה והזמינו כרטיסי טיסה לאפגניסטן על מנת להימלט מארה"ב לאחר הפיגוע. 

מחבלי דעאש, צילום: אי.פי.אי

לאחר חיפוש במכשיר הפלאפון של תאוהדי התגלה שהאזרח האפגני לקח חלק בקבוצות טלגרם של דעאש ואף פרסם סרטון בו הוא מדקלם טקסטים שאומרים שאהידים לפני מותם. במכשירו נמצאו חומרי תעמולה של ארגון הטרור ותאוהדי אף תרם כספים לדעאש בעצמו. 

התובע הכללי גרלנד אמר לאחר הגשת כתב האישום: "ארה"ב תמשיך להילחם באיום המתמשך של דעאש ותומכיו. נעמיד לדין את אלו שמבקשים להטיל אימה על העם האמריקני. אני אסיר תודה לצוות ה-FBI ולאנשי החטיבה לביטחון לאומי על כך שהם מגנים על המדינה שלנו". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר