"הכרחי לשים קץ לשפיכות הדמים": טראמפ התפלל לזכר קורבנות 7 באוקטובר באוהל הרבי מלובביץ' בניו יורק

המועמד הרפובליקני לנשיאות החזיק תמונות חטופים והתלווה לשורדי שואה ובני משפחות נפגעים • מהקמפיין שלו נמסר: "הכרחי שהנשיא טראמפ ייבחר מחדש כדי שיוכל לשים קץ לשפיכות הדמים שנגרמה לישראלים ואמריקאים" • מוסדות חב"ד הדגישו כי האוהל של הרבי הוא מקום קדוש הפתוח לכל, ללא קשר להשתייכות פוליטית או דתית

דונאלד טראמפ בביקור באוהל הרבי של חב"ד בניו יורק . צילום: איי.פי

דונלד טראמפ, נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות בבחירות הקרבות, ערך היום (שני) ביקור מיוחד באוהל המפורסם של הרבי  מלובביץ' מחב"ד בניו יורק. הביקור, שהתקיים ביום השנה לטבח 7 באוקטובר, נועד להביע הזדהות עמוקה וסולידריות עם ישראל ועם יהודי ארצות הברית והעולם כולו.

דונאלד טראמפ בביקור באוהל הרבי של חב"ד בניו יורק, צילום: איי.פי

טראמפ הגיע למקום בשעה 14:20 תחת אבטחה כבדה, מלווה במשלחת שכללה דמויות בכירות מחב"ד, ביניהן מזכירו של הרבי, הרב חיים יהודה קרינסקי, שליח הרבי בוושינגטון הרב לוי שם-טוב, ודובר מוסדות חב"ד העולמי הרב מוטי זליגסון. איש התקשורת היהודי-אמריקאי בן שפירו נכח אף הוא באירוע.

במהלך ביקורו, טראמפ כתב פתק עם בקשה אישית אותו הניח בציון, הניח אבן על המצבה ואמר פרקי תהלים. בידו החזיק תמונה של חטופים הנמצאים ברצועת עזה, מחווה המדגישה את המשך המאבק לשחרורם.

דונאלד טראמפ בביקור באוהל הרבי של חב"ד בניו יורק, צילום: איי.פי

הביקור, שנשמר כפרטי ולא נפתח לסיקור תקשורתי נרחב, כלל גם נוכחות של שורדי שואה, בני משפחות של החטופים בעזה וסטודנטים מקמפוסים שונים ברחבי ארצות הברית. בחירת המועד - יום השנה לטבח - מדגישה את חשיבות האירוע בעיני טראמפ ותומכיו.

קמפיין הנשיא טראמפ מסר הצהרה לעיתונאים בעת הביקור, המדגישה את עמדתו הפוליטית: "הכרחי שהנשיא טראמפ ייבחר מחדש כדי שיוכל לשים קץ לשפיכות הדמים שנגרמה לישראלים ואמריקאים על ידי משטר טרור איראני נועז, שחזק ועשיר יותר היום, בשל חוסר הכשירות והמדיניות החלשה של ממשל האריס-ביידן".

דונאלד טראמפ בביקור באוהל הרבי של חב"ד בניו יורק, צילום: איי.פי

מוסדות חב"ד הדגישו כי האוהל של הרבי הוא מקום קדוש הפתוח לכל, ללא קשר להשתייכות פוליטית או דתית. "אנשים מכל העולם - יהודים ושאינם יהודים – מוזמנים בכל עת להגיע למקום. אנשים באים כדי להיות בו מספר דקות של תפילה והשראה," מסרו נציגי חב"ד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר