קמלה האריס מציינת שנה ל-7 באוקטובר: "הרוסה מהאובדן והכאב של העם הישראלי"

סגגנית הנשיא פרסמה הצהרה בציון שנה לטבח שביצע חמאס • "זה עורר מחדש פחד עמוק בקרב העם היהודי לא רק בישראל, אלא בארצות הברית וברחבי העולם" •התייחסה בהודעתה גם לפלשתינים: "תמיד אלחם כדי שיוכלו לממש את זכותם לכבוד, לחופש, לביטחון ולהגדרה עצמית"

קמלה האריס - תמכה בעיכוב משלוחי הנשק לישראל. צילום: אי.פי

סגנית הנשיא, קמלה האריס, פרסמה היום הודעה מטעמה לציון שנה לטבח חמאס בשבעה באוקטובר. 

"לעולם לא אשכח את הזוועות של 7 באוקטובר. 1,200 חפים מפשע, בהם 46 אמריקנים, נטבחו על ידי מחבלי חמאס. נשים נאנסו בצדי הדרך. 250 נחטפו. זה היה היום הקטלני ביותר עבור העם היהודי מאז השואה. מה שחמאס עשה באותו יום היה רוע טהור - רוע אכזרי ומחליא. וזה עורר מחדש פחד עמוק בקרב העם היהודי לא רק בישראל, אלא בארצות הברית וברחבי העולם", נכתב בהצהרתה של האריס.



"ההיסטוריה היהודית מלאה בפוגרומים ודעות קדומות, טבח והפרדה. ועכשיו, בדור שלנו, יש עוד רגע שהעולם לא ישכח לעולם".

האריס הוסיפה: "אני הרוסה מהאובדן והכאב של העם הישראלי כתוצאה מהפיגוע הנתעב ב-7 באוקטובר. דאג ואני מתפללים עבור משפחות הקורבנות ומקווים שהם ימצאו נחמה בלזכור את החיים שחיו יקיריהם. אנו גם מתפללים לשלומם של היהודים בכל רחבי העולם. כולנו חייבים להבטיח ששום דבר כמו הזוועות של 7 באוקטובר לא יקרה שוב. אעשה כל שביכולתי כדי להבטיח שהאיום שמציב חמאס יחוסל, שלעולם לא יוכל לשלוט בעזה, שהוא ייכשל במשימתו להשמדת ישראל ושתושבי עזה יהיו חופשיים מאחיזתו של חמאס".

"רוע טהור, אכזרי ומחליא". קיבוץ ניר עוז לאחר 7 באוקטובר, צילום: גדעון מרקוביץ'

על החטופים שחמאס מחזיק בשבי כתבה: "לעולם לא אפסיק להיאבק לשחרור כל בני הערובה, כולל שבעת האזרחים האמריקנים, החיים והמתים, שעדיין מוחזקים בשבי חמאס: עומר, עדן, שגיא, קית', ג'ודי, גד ואיתי. לעולם לא אפסיק להילחם למען הצדק עבור אלה שרצחו את הרש גולדברג-פולין ואמריקנים אחרים. ואני תמיד אבטיח שלישראל יהיה את מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה מפני איראן וטרוריסטים הנתמכים על ידי איראן כמו חמאס. המחויבות שלי לביטחון ישראל היא בלתי מעורערת".

האריס התייחסה גם למצב ההומניטרי ברצועת עזה: ״כואב לי הלב על ממדי המוות וההרס בעזה בשנה האחרונה - עשרות אלפי הרוגים, ילדים שנמלטים למקום מבטחים שוב ושוב, אמהות ואבות נאבקים להשיג מזון, מים ותרופות. אני תמיד אלחם כדי שהעם הפלשתיני יוכל לממש את זכותו לכבוד, לחופש, לביטחון ולהגדרה עצמית. אנו גם ממשיכים להאמין כי פתרון דיפלומטי מעבר לגבול ישראל-לבנון הוא הדרך היחידה להחזרת השקט המתמשך ולאפשר לתושבים משני הצדדים לחזור בשלום לבתיהם״.

את הודעתה חתמה האריס בתפילת ׳קדיש׳. ״היום, בעודנו מתאבלים על החיים שאבדו ב-7 באוקטובר, אני יודעת שיהודים רבים יקראו ויהרהרו בתפילת האבל היהודית - הקדיש. אולם דברי הקדיש אינם עוסקים במוות. התפילה היא עדיין להאמין באלוהים ועדיין להאמין. אני יודעת שזה קשה בתוך כל כך הרבה טראומה וכאב. לא נשכח, ולא נאבד אמונה. ולכבוד כל אותן נשמות שאיבדנו ב-7 באוקטובר, אסור לנו לאבד את החלום של שלום, כבוד וביטחון לכולם״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר