טראמפ: "ישראל צריכה לתקוף את אתרי הגרעין של איראן"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית עודד את ישראל לתקוף במתקנים הגרעיניים במדינה, בעקבות ירי הטילים לעבר ישראל: "קודם תתקפו ואז תדאגו מכל השאר" • בכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר אתמול לרשת CNN כי ישראל לא נתנה ערבויות לכך שלא תתקוף את המתקנים

טראמפ: "ישראל צריכה לתקוף את אתרי הגרעין של איראן"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ טען הלילה (בין שישי לשבת) במהלך עצרת בחירות בצפון קרוליינה כי ישראל צריכה לתקוף את מתקני הגרעין באיראן. "זה הדבר הראשון שאתה רוצה לתקוף. התשובה צריכה להיות תתקפו קודם את המתקנים הגרעיניים ואז תדאגו מכל השאר", אמר הנשיא לשעבר. 

המתקפה האיראנית, צילום: רויטרס

הדברים נאמרו לאחר שבכיר במחלקת המדינה האמריקנית אמר אתמול לרשת CNN כי ישראל לא נתנה ערבויות לכך שתקיפת מתקני הגרעין של איראן כתגובה למתקפת הטילים האיראניים ירדה מהפרק. 

טראמפ, צילום: GettyImages

"אנחנו מקווים לראות חוכמה בנוסף לכוח", אמר הבכיר בהתייחס לאפשרות שישראל תתקוף מתקני גרעין באיראן והוסיף, "אבל כפי שאתם יודעים - אין דרך לדעת".

ביידן, צילום: אי.פי

מוקדם יותר השבוע נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הוא מתכוון להטיל סנקציות על טהרן וציין כי הוא לא תומך בתקיפת מתקני הגרעין. סגן מזכיר המדינה האמריקני, קורט קמפבל, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא רק ישראל שוקלת להגיב להתקפה של איראן, אלא גם ארצות הברית. הצהרה זו מדגישה את המעורבות העמוקה של ארצות הברית במשבר הנוכחי ואת נכונותה לפעול לצד ישראל מול איראן.​​​​​​​​​​​​​​​​ 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר