27 ימים, זוז: ברק אובמה מתגייס לעזרת האריס ויוצא למסע אינטנסיבי

הנשיא לשעבר מודאג מאדישות בקרב הדמוקרטים ומודע היטב לפערים הקטנים בסקרים • בנוסף לעצרות ונאומים מול קהל אובמה מתכוון לסייע לדמוקרטים על ידי הקלטת סרטוני בחירות ולאפשר שימוש בשמו בבקשות דואר אלקטרוני לגיוס כספים לקמפיין

אובמה והאריס באפריל 2022. . צילום: GettyImages

נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מתכנן לפתוח במסע בחירות מרתוני של 27 ימים למען סגנית הנשיא וחברתו הקרובה, קמלה האריס, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות.

אובמה מקווה שיכולת ההשפעה שלו בקרב הדמוקרטים תסייע להאריס להגיע לתפקיד הנשיאה הבאה של ארה״ב.

על פי בכיר במטה הקמפיין של האריס, אובמה יפתח את המסע שלו בעצרת בפיטסבורג ביום חמישי בשבוע הבא. זו תהיה העצרת הראשונה בשורת אירועים שאובמה מתכנן לקיים במדינות המפתח בשבועות שלפני יום הבחירות.

קהל משולהב בנאום של קמלה האריס בוועידה הדמוקרטית, צילום: איי.אפ.פי

לפי רשת CNN, אובמה מודאג מאדישות בקרב הדמוקרטים ומודע היטב לפערים הקטנים בסקרים. אובמה, שיחד עם רעייתו מישל נחשב לאחת הדמויות הפופולריות ביותר במפלגה, מבקש לסייע להאריס בכל דרך אפשרית.

לצד העצרות, אובמה מתכוון לסייע לדמוקרטים על ידי הקלטת סרטוני בחירות ולאפשר שימוש בשמו בבקשות דואר אלקטרוני לגיוס כספים לקמפיין. בחודש שעבר הוא עמד בראש אירוע גיוס כספים בלוס אנג'לס שהכניס ארבעה מיליון דולר לקמפיין של האריס.

"הלוואי שיכולתי לתת לכם תוכנית בת ארבע או חמש נקודות לגבי איך אנחנו הולכים לנצח בבחירות האלה. האמת היא שהתוכנית היא שאנחנו הולכים להסתער קדימה", אמר אובמה באירוע גיוס הכספים בקליפורניה, על פי קטעים שפורסמו על ידי משרדו.

אובמה והאריס מכירים כבר 20 שנה. בנאומו בוועידה הדמוקרטית באוגוסט, אובמה הציג את האריס כיורשת של התנועה הפוליטית שהוא החל ב-2008, באומרו שהיא יכולה "לסלול דרך חדשה קדימה כדי להתמודד עם האתגרים של ימינו״.

הוא גם הזהיר שהדרך לבית הלבן תהיה תלולה ותדרוש מאמץ רב מתומכיה של האריס. "זה תלוי בכולנו, עלינו להילחם למען אמריקה שאנחנו מאמינים בה. ואל תטעו - זו תהיה מלחמה," אמר אז הנשיא לשעבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר