הנשיא לשעבר דולנד טראמפ (ארכיון). צילום: Getty Images via AFP

טראמפ יערוך אירוע לזכר קורבנות 7/10 ויגנה את "האנטישמיות שממשיכה לפגוע ביהודים"

ממטה הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות נמסר כי האירוע יתקיים ביום השנה למתקפת חמאס, במועדון הגולף שלו במיאמי • טראמפ גם תקף את סגנית הנשיא קמלה האריס, וטען: "היא לא עומדת לצד בת בריתנו החזקה ביותר במזרח התיכון"

[object Object]

נשיא ארה״ב לשעבר, דונלד טראמפ, יערוך אירוע לזכר קורבנות מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר במועדון הגולף שלו במיאמי, כך נמסר אתמול (חמישי) ממטה הקמפיין של המועמד הרפובליקני לנשיאות.

המפגש של טראמפ עם אנדריי קוזלוב (ארכיון) // שירית אביטן כהן

״האירוע יזכור גם את קורבנות האלימות האנטישמית שממשיכה לפגוע בקהילות ברחבי העולם מאז אותו יום טרגי״, נמסר מהקמפיין, שעדכן כי האירוע יהיה לזכר קורבנות הטבח ולמען השבת החטופים משבי החמאס.

בקמפיין עוד תקפו את יריבתו של טראמפ, סגנית הנשיא האריס ואמרו כי ״בכך שבחרה לא להיות נוכחת במושב המשותף של הקונגרס, האריס הפגינה באופן בוטה את חוסר כשירותה בדיפלומטיה בינלאומית, והראתה שהיא לא עומדת לצד בעלת בריתנו החזקה ביותר במזרח התיכון, מדינת ישראל. מאז תחילת כהונתו ממשל האריס-ביידן העשיר את איראן, שסייע לאויבי ארצות הברית ופגע בביטחון ארצנו״.

קמלה האריס (ארכיון), צילום: EPA

״אנו עומדים בסולידריות עם ישראל ונקדם שלום באמצעות כוח במזרח התיכון ובכל העולם״, הוסיפו.

כאמור, במסיבת עיתונאים שהתקיימה בשבוע שעבר בניו יורק, טראמפ מתח ביקורת על ממשל ביידן שהשאיר את איראן במצב כלכלי משופר, והפתיע כשהצהיר כי שיחות עם איראן הכרחיות בשל האיום הגרעיני. הוא נמנע מלפרט את התנאים שידרוש בהסכם עתידי, אך הדגיש את הצורך בדיאלוג כדי להתמודד עם הנושא.

"כמובן שאעשה הסכם", אמר טראמפ כשנשאל האם ינהל שיחות עם איראן. "חייבים להגיע להסכם, כי ההשלכות בלתי נסבלות".

טראמפ ונשיא איראן פזשכיאן על רקע העשרת אורניום, צילום: AFP,EPA

כזכור, בשנת 2018, טראמפ פרש מההסכם הבינלאומי, שחייב את איראן לצמצם את תכנית הגרעין שלה בתמורה להקלות בסנקציות. ממשלו של טראמפ העדיף גישה של "לחץ מקסימלי", שכללה סנקציות מחמירות על הבנקאות ותעשיית הנפט האיראנית. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו