ג'יי דיי ואנס וטים וולץ - הלילה בעימות סגני הנשיא. צילום: איי אף פי

הלילה: ג'יי.די ואנס וטים וולץ בעימות סגני הנשיא הראשון

העימות בין הסנאטור מאוהיו ומושל מינסוטה מתקיים פחות מחודש לאחר שטראמפ והאריס נפגשו לעימות ראשון • ניתן לשער כי העימות הלילה לא יתמקד בהתקפות אישיות אלא יותר במאבק על עובדות בשלל נושאים שמעסיקים את הציבור האמריקני

[object Object]

הסנאטור ג'יי.די ואנס מאוהיו ומושל מינסוטה טים וולץ ייפגשו הלילה לעימות סגני הנשיא הראשון, וככל הנראה היחידי, במסגרת הבחירות לנשיאות ארה"ב. העימות בין השניים מתקיים פחות מחודש לאחר שטראמפ והאריס נפגשו לעימות הראשון בין המועמדים לנשיאות וברקע הקריאה של קמפיין האריס לקיים עימות נוסף.

את העימות תארח רשת CBS בסטודיו הממוקם בניו יורק בהובלת המנחות נורה אודונול ומרגרט ברנן ובדומה לעימות הנשיאותי גם הוא ייארך שעה וחצי. מתכונת העימות תהיה זהה באופן חלקי לעימות בין האריס לטראמפ כאשר לא יהיה קהל גם הלילה, צוות הקמפיינים לא יהיה רשאי לשוחח עם המועמדים במהלך שתי הפסקות הפרסומות אך הפעם המיקרופונים לא יושתקו לאורך העימות ולכן אנחנו צפויים לשמוע את המועמדים מתפרצים אחד לדברי השני. CBS גם הבהירה כי לא יועברו שאלות מתוך העימות לצוותי הקמפיין, ככל הנראה ברקע השמועות הלא מבוססות על שיתוף פעולה בין רשת ABC לקמפיין של האריס בעימות הקודם. לאחר שזכה בהטלת מטבע, ואנס יהיה האחרון שישא דברי סיכום.

לאור התבטאויותיהם בעבר ניתן לשער כי העימות הלילה לא יתמקד בהתקפות אישיות אלא יותר במאבק על עובדות בשלל נושאים שמעסיקים את הציבור האמריקני, לרבות כלכלה והגירה.

ואנס הרפובליקני נחשב למועמד די צעיר (בן 40), שמכהן פחות משנתיים בתפקידו בסנאט. אין לו ניסיון רב בעימותים טלוויזיונים ובעיקר מתבטא באופן נחרץ בנושאים שקרובים לליבו כגון הגירה, ביטחון לאומי וכלכלה. לפי דיווח ב-CNN מקורבים לואנס טוענים הופעותיו הרבות מול התקשורת במסגרת הקמפיין לנשיאות 'חידדו' את יכולותיו של בוגר בית הספר למשפטים של ייל וכותב ספרים בעברו, וכיום הוא יותר מנוסה בעימותים משודרים.

ג'יי די ואנס, המועמד לסגן נשיא ארה"ב, צילום: AP

וולץ הוא בעל וותק יותר ארוך בפוליטיקה האמריקנית, אך לא היה ידוע במידה רבה למצביעים מחוץ למינסוטה לפני שהצטרף למירוץ הדמוקרטי. עם זאת, יש לו ניסיון רב בעימותים טלוויזיונים ונטען כי הוא נלהב לקראת העימות בו הוא צפוי לתקוף את עמדותיו של יריבו למירוץ לצד שימוש בהתבטאויותיו בעבר. ניתן לשער שוולץ יעלה את הביקורת שהביע ואנס כלפי טראמפ בטרם נבחר לרוץ לצידו. וולץ ידוע בתמיכתו ברפורמת הבריאות 'אובמהקר' שהעניקה ביטוחי רפואה לאמריקנים רבים, ובתמיכתו בזכויות להפלה ומאבק במשבר האקלים.

מתוצאות סקר שפורסם ב'ניו יורק טיימס' עולה כי וולץ נתפס בצורה יותר חיובית מאשר יריבו, בשלוש מדינות מפתח - אוהיו, מישגן וויסקונסין. בעוד ואנס זוכה ל-42 אחוזי תמיכה, וולץ מקבל 48 אחוזים. בסקר קודם שפורסם לפני מספר ימים ב'טיימס', טראמפ עדיין משתרך מאחורי האריס באחוזים בודדים ב'מדינות המפתח' אך ניכר כי המומנטום של האריס במגמת בלימה בעוד טראמפ מצליח להתאושש ולהקטין את הפער המצומצם ממילא.

סגנה של האריס, טים וולץ, צילום: אי.אף.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו