הנשיא ביידן: "אשוחח עם נתניהו, יש להימנע ממלחמה כוללת באזור"

הנשיא האמריקני הודיע כי הוא מתכנן לדבר עם רה"מ הישראלי, "אך לא יודע מתי" • דובר הבית הלבן: "נעקוב אחרי ההצהרות שייצאו מאיראן ונראה מה הם עושים"

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר בצל ההסלמה במזרח התיכון כי בכוונתו לשוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, אך הוא "לא יודע מתי". הנשיא האמריקני הוסיף, כי "יש להימנע ממלחמה כוללת באזור".

מוקדם יותר אמר ביידן כי "ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה, חמאס, החות'ים וכל קבוצת טרור אחרת הנתמכת על ידי איראן".

"חסן נסראללה וחיזבאללה היו אחראים להרג מאות אמריקנים במשך ארבעה עשורים של שלטון טרור. מותו מתקיפה אווירית מעניק צדק עבור קורבנותיו הרבים", אמר עוד.

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (ארכיון). הנשיא לא יודע מתי ידברו על המצב במזה"ת, צילום: אי.פי, אורן בן חקון

ברקע הדברים, הבית הלבן אמר היום (יום ראשון) כי לא עודכן מראש על התקיפה האווירית הישראלית שחיסלה את מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה, בפרבר של ביירות, והניח שהיא גרמה לנפגעים אזרחיים, זאת תוך אישור מחדש של תמיכתו בישראל.

הדובר ג'ון קירבי אמר כי הנשיא, ג'ו ביידן, גילה על התקיפה רק לאחר שמטוסים ישראלים כבר היו באוויר.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי. "יש לנו יכולת להגן על החיילים שלנו והמתקנים שלנו וגם על ישראל", צילום: אי.פי.איי

בשיחה עם CNN, קירבי אמר גם כי "אין ספק" שאזרחים נהרגו בהתקפה. "אנחנו בהחלט מניחים שהיו נפגעים אזרחיים. אני לא חושב שאנחנו יכולים לכמת את זה כרגע, אבל אנחנו בקשר עם עמיתינו הישראלים", אמר קירבי.

"חששנו מההתחלה שזה עלול להתרחב ולהפוך למלחמה אזורית", אמר קירבי. "נעקוב אחרי ההצהרות שייצאו מאיראן ונראה מה הם עושים. יש לנו יכולת להגן על החיילים שלנו והמתקנים שלנו וגם על ישראל עצמה אם זה יגיע לזה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר