המומנטום של האריס מאט? הסקרים בארה"ב צמודים מתמיד

על פי סקרים חדשים, המועמדת הדמוקרטית מובילה על הנשיא לשעבר טראמפ בחלק ממדינות המפתח וברמה הארצית, אך הפער הולך ומצטמצם • במישיגן, מדינה "מתנדנדת" ובה מיעוט מוסלמי גדול, נרשם כמעט שוויון בין המועמדים

סגנית הנשיא האריס והנשיא לשעבר טראמפ בעימות הנשיאותי. צילום: איי.אף.פי

המירוץ של המתמודדים לנשיאות ארה״ב בשתי מדינות המפתח הקריטיות ויסקונסין ומישיגן ממשיך להיות צמוד, כך עולה מסקר שפורסם היום ב"ניו יורק טיימס".

היתרון של קמלה האריס מתחילת אוגוסט נמחק כמעט כליל לאור התחזקותו של טראמפ בין השאר בשל התמקדותו בנושאים כלכליים, מה שמעיד על הנושא שמעסיק בעיקר את האמריקנים.

פחות מ-40 יום לבחירות, המירוץ הופך להיות שוויוני במישיגן, כאשר האריס זוכה ל-48 אחוזי תמיכה מול 47 שמקבל טראמפ. בוויסקונסין, מדינה שבה לסקרים יש היסטוריה של תמיכה רחבה בדמוקרטים, האריס זוכה ב-49% אחוזי תמיכה לעומת 47% לטראמפ.

נתונים דומים על שתי המדינות אפשר למצוא בממוצע הסקרים של הסוקר נייט סילבר. במישיגן זוכה טראמפ ל-46.5 אחוזי תמיכה מול 48.9 אחוזים ליריבתו. בוויסקונסין סגנית הנשיא עומדת על 49.5 מול 47.4 לנשיא לשעבר. במירוץ הכלל ארצי מקבלת האריס 49.2 אחוזי תמיכה מול 46 אחוזים לטראמפ, לפי הנתונים של סילבר.

במודל 538 של רשת ABC טראמפ עומד על 45.7 אחוזי תמיכה והאריס על 48.6 אחוזים בממוצע הארצי. במישיגן ממשיכה האריס להוביל עם 48.4 אחוזים מול 46 אחוזים שמקבל טראמפ. בוויסקונסין הפער הוא עדיין לטובת עם האריס, 48.8 לעומת 46.6.

בעוד שטראמפ נמצא בפיגור של אחוזים בודדים מול יריבתו, שחלקם אף ברמה של טעות הדגימה, המומנטום של האריס הואט לעת עתה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר