טראמפ מוקף מאבטחים לאחר ניסיון ההתנקשות ביולי. צילום: אי.פי

טראמפ יכנס עצרת במקום שבו ניצל מניסיון התנקשות

המועמד הרפובליקני ישוב לבאטלר, פנסילבניה, ב-5 באוקטובר • ועדת הסנאט שחקרה את התקרית מצאה כשלים חמורים בתפקוד השירות החשאי

[object Object]

המועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, יקיים עצרת נוספת בבאטלר, פנסבילניה - מקום שבו ניצל מניסיון התנקשות.

הקמפיין הרפובליקני מסר כי העצרת תתקיים בחמישה באוקטובר. "הביקור של הנשיא טראמפ לבאטלר יהיה הראשון באתר המתקפה מאז נפגע על ידי קליע של המתנקש - אבל ניצל במה שהעולם הכיר כמעשה של השגחה אלוהית", מסר הקמפיין.

מוקדם יותר היום פרסם הסנאט דוח ביקורת חריף מאוד על תפקודו של השירות החשאי בעצרת בבאטלר ב-13 ביולי. את הדוח כתבה ועדה מיוחדת של סנאטורים משתי המפלגות.

בין השאר התגלה כי לא היה גורם אחראי על אבטחת העצרת בבאטלר, שבתחילתה ירה בטראמפ תושב האזור, תומאס מת'יו קרוקס, מגג מחסן סמוך לעצרת. הסנאטורים כותבים במסקנותיהם כי ההתנקשות היתה "צפויה ובת מניעה... השירות החשאי ידע שהצלפים של רשויות אכיפת החוק המקומיות תכננו להתמקם בתוך הבניין שממנו ירה היורה על טראמפ, ולא על הגג".

הרגעים הראשונים אחרי הירי בטראמפ בעצרת בפנסילבניה, צילום: אי.פי

עוד נכתב כי התקשורת בין צוותי האבטחה לא פעלה. "צלף של רשות אכיפת החוק המקומית שלח הודעת טקסט לראש השירות החשאי על האיש שיירה בקרוב יריות לעבר טראמפ, (אך) עברו שבע דקות עד שראש השירות החשאי שלח מייל המעביר את המידע והתמונות. לא ברור כמה זמן לקח לאחרים בשירות החשאי לקרוא את המייל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו