בגלל המלחמה בעזה: ראש העיר המוסלמי הכריז על תמיכה בטראמפ

עאמר גאליב, שעומד בראש העיר האמטרמק, עיר בעלת רוב מוסלמי במדינת מישיגן, הודיע בעמוד הפייסבוק שלו על תמיכתו בטראמפ • ראש העיר הכריז בחודשים האחרונים על הפסקת הקשרים הכלכליים עם ישראל ושינה את שמה של שדרה מרכזית ל"שדרת פלשתין"

הפגנה פרו פלשתינית במישיגן וטראמפ . צילום: .

עאמר גאליב, ראש העיר של העיר האמטרמק, מעוז מוסלמי במדינת מישיגן שבארצות הברית, הודיע הלילה (שלישי) על תמיכתו במועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ. המהלך מהווה רגע שיא בנתק בין הקהילה המוסלמית במדינה למפלגה הדמוקרטית והמועמדת לנשיאות קמלה האריס, זאת בעקבות תמיכתה של האריס בישראל.

"אני ודונלד טראמפ לא רואים עין בעין בהרבה מאוד נושאים אבל אני משוכנע כעת שהוא איש עקרונות, כתב גאליב בעמוד הפייסבוק שלו לאחר שקיים פגישה עם טראמפ. "אני לא אתחרט על החלטתי לא משנה מה תהיה התוצאה ואני מוכן להתמודד עם ההשלכות", כתב גאליב.

עמאר גאליב, צילום: האמטראמק

גאליב, מהגר מתימן, נבחר לתפקידו בשנת 2021 ועמד בראש עירייה שכלל חברי המועצה שלה מוסלמים. שמו הפך שנוי במחלוקת לאחר שהעירייה החליטה לאסור על הנפת דגל הגאווה בעיר,דבר שגרם לקרע בינו ובין גורמים פרוגרסיביים במפלגה הדמוקרטית.

מאז טבח 7 באוקטובר, גאליב קיבל כמה החלטות אנטי ישראליות במסגרת תפקידו, בהן החלטה על ניתוק כל קשר כלכלי בין העירייה ומדינת ישראל וכן שינוי שמה של שדרה מרכזית בעיר ל"שדרת פלשתין". גאליב גם לקח חלק פעיל מאוד במחאת ה"לא מחוייבים" שהציבעו נגד הנשיא ביידן בפרמייריז הדמוקרטיים, זאת במטרה לגרום לנשיא לצמצם את תמיכתו בישראל.

סקר שנעשה בעת האחרונה הראה שרק 12 אחוזים מהמצביעים המוסלמים במדינת מישיגן תומכים בקמלה האריס ואילו 18 אחוזים תומכים בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. 40 אחוז מהמצביעים המוסלמים יתמכו בג'יל סטיין, מועמדת המפלגה הירוקה ואנטי ישראלית בוטה.

על אף העובדה שהנשיא טראמפ נחשב תומך גדול של ישראל, ניתן לראות במהלך של גאליב, ושל הקהילה המוסלמית במישיגן בכלל, כהצבעה אסטרטגית שנועדה להשפיע על מועמדים דמוקרטים עתידיים ולהגדיל את הלובי האנטי-ישראלי במפלגה. מישיגן, מדינה מתנדנדת שיכולה להיות לשון המאזניים בבחירות הקרובות, היא פרס גדול עבור מועמדים משני הצדדים והמלחמה בעזה שכנעה מוסלמים רבים במדינה שהצבעה אסטרטגית עדיפה בשלב זה על הצבעה ערכית.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר