סקר: עלייה בתמיכה בטראמפ בשלוש מדינות מפתח

לפי ה"ניו יורק טיימס", המועמד הרפובליקני נהנה מיתרון של עד 5% באריזונה, בג'ורג'יה ובצפון קרוליינה המדינה האחרונה • האנליסט הפוליטי הראשי של העיתון: "אם טראמפ ינצח בשלושתן, הוא לא יזדקק להרבה מעבר לכך עבור הניצחון"

טראמפ בעצרת בחירות בטקסון, אריזונה, החודש. צילום: אי.אף.פי

חדשות טובות עבור דונלד טראמפ: סקר חדש של ה"ניו יורק טיימס" מגלה כי המועמד הרפובליקני שיפר את מצבו בשלוש מדינות מתנדנדות בחגורת השמש - אריזונה, ג'ורג'יה וצפון קרוליינה.

טראמפ סרב לעימות נוסף עם האריס בעצרת בצפון קרוליינה | רויטרס

בג'ורג'יה, שבה הפסיד בבחירות 2020, טראמפ מוביל כעת עם תמיכה של 49% לעומת 45% שלהם זוכה קמלה האריס.

טראמפ בעצרת באריזונה, החודש, צילום: GettyImages

באריזונה, שבה ניצח ג'ו ביידן על חודם של 10,400 קולות, מוביל כעת טראמפ 50% מול 45%. בעיתון מציינים כי המצביעים הלטיניים התרחקו מהאריס. כמו כן, טראמפ נהנה במדינה מפיצול הכרטיס: במאבק על המושב בסנאט שיעמוד לבחירה ב-5 בנובמבר, דווקא לדמוקרטים יש יתרון.

בצפון קרוליינה המצב מורכב יותר מבחינת המועמד הרפובליקני: הוא אמנם מוביל, אבל בשני אחוזים בלבד, ולפי הערכות הרפובליקנים זו המדינה החשובה ביותר במאמץ להבטיח את הניצחון. רק בחודש שעבר אמר נציג של קמפיין טראמפ בתדרוך לכתבים כי צפון קרוליינה היא מדינת המפתח לבניית החומה האדומה שתבטיח ניצחון לטראמפ. "כל עוד אנחנו שומרים על צפון קרוליינה, אנחנו רק צריכים לזכות בג'ורג'יה ובפנסילבניה", אמר הנציג. "זה כל מה שאנחנו צריכים לזכות בו (כדי לנצח)", הוסיף. הסקר הנוכחי נערך לפני פרוץ השערורייה סביב המועמד של טראמפ למשרת המושל, מארק רובינסון, שבין השאר הגדיר את עצמו בעבר "נאצי שחור".

לדברי האנליסט הפוליטי הראשי של ה"ניו יורק טיימס", נייט כהן, התוצאות בשלוש המדינות הן הטובות ביותר עבור טראמפ זה שבועות ארוכים. "במובן אחד, הממצאים האלה מאוד ברורים: מדובר במספרים טובים עבור טראמפ", כתב כהן. "אמנם לא בהכרח יוצאי דופן, מה גם שהנתיב הקל ביותר לניצחון עבור האריס עובר במדינות המתנדנדות בצפון (פנסילבניה, מישיגן, ויסקונסין; ד"ב), אבל הנתיב של טראמפ מתחיל בחגורת השמש: אם ינצח באריזונה, בג'ורג'יה ובצפון קרוליינה, הוא לא יזדקק להרבה מעבר לכך".

כ-15% מבעלי זכות הבחירה בשלוש המדינות טרם החליטו למי להצביע, אולם אם בסקר של אוגוסט הם נטו למועמדת הדמוקרטית, כעת הם נוטים בשאיפתו של הנשיא לשעבר לשוב לבית הלבן. הסיבה הבולטת היא הסברה שהוא יטפל טוב יותר בבעיות הכלכלה מאשר האריס.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר