"זה מאוחר מדי": טראמפ סירב לעימות נשיאותי נוסף

הנשיא לשעבר הודיע במהלך עצרת במדינת צפון קרוליינה כי לא יפגוש את המועמדת הדמוקרטית האריס בעימות ברשת CNN • "היא מעוניינת בסיבוב נוסף כי היא מפסידה באופן נוראי", אמר טראמפ על סגנית הנשיא

הנשיא טראמפ במהלך העצרת בצפון קרוליינה. צילום: איי.פי

נשיא ארצות הברית לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ דחה את ההזמנה לעימות עם המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס ברשת CNN ב-23 באוקטובר.

"הבעיה היא שזה מאוחר מדי", אמר טראמפ בנאום בעצרת במדינת צפון קרוליינה. "ההצבעה כבר החלה", הסביר. טראמפ האשים את האריס כי היא מבקשת עימות נוסף עמו משום שהיא "מפסידה באופן נוראי". 

טראמפ סרב לעימות נוסף עם האריס בעצרת בצפון קרוליינה // צילום: רויטרס

אתמול הודיעה האריס על הסכמתה להצעת רשת החדשות CNN להשתתף בעימות נשיאותי נוסף. "אקבל בשמחה את ההזמנה לעימות ב-23 באוקטובר", כתבה האריס ברשת החברתית X. "מקווה שדונלד טראמפ יצטרף אליי".

"סגנית הנשיא האריס מוכנה לעוד הזדמנות לחלוק את הבמה עם דונלד טראמפ", מסרה יו"ר הקמפיין ג'ן או'מלי דילון. "לדונלד טראמפ לא צריכה להיות בעיה להסכים לעימות". לפי CNN, העימות – אם טראמפ יסכים אליו – ייערך באותם התנאים שבהם נערך העימות הראשון בעונת הבחירות הזו בין טראמפ לנשיא המכהן ומועמד הדמוקרטים דאז לנשיאות, ג'ו ביידן, בחודש יוני. בעימות המדובר ניצח טראמפ והופעתו הכושלת של הנשיא הביאה לפרישתו מהמרוץ.

הנשיא לשעבר ממשיך לטעון כי ניצח בעימות האחרון, אולם רוב אזרחי ארה"ב חולקים עליו. כך, לפי סקר YouGov סברו 55% מהצופים כי האריס ניצחה – לעומת 25% שהעניקו את הניצחון לטראמפ. סקר ABC קבע ניצחון להאריס 58-36. בסקר של ה"ניו יורק טיימס", שפורסם שלשום, שיעור הרפובליקנים שלא היו מרוצים מהופעתו של טראמפ היה גבוה פי עשרה מאשר שיעור הדמוקרטים שלא היו מרוצים מהאריס.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר