"פחות איש רשע אחד בעולם": קרובי הנרצחים האמריקנים בפיגועים שתכנן עקיל סוגרים מעגל

"הישראלים סוף סוף הרגו את החיה שהיה אחראי לרצח אחי", כתבה אזרחית אמריקנית לאחר חיסולו של בכיר חיזבאללה בביירות • אלמנתו של אחד החיילים שנרצחו בפיגוע עליו הורה עקיל בשנת 1983 סיפרה ל"ניו יורק טיימס": "הגיע הזמן"

חילוץ נפגעים במתקפת הטרור של חיזבאללה בשנת 1983. צילום: איי.פי

חיסולו של בכיר חיזבאללה, אברהים עקיל, עורר תגובות רגשיות לא רק בישראל אל גם בארצות הברית, שם קרוביהם של קורבנות הפיגועים הרצחניים שבוצעו בתכנונו של עקיל בשנות השמונים יכלו לחוש סגירת מעגל מסוימת.

"זה היה היום הגרוע בחיי", כתבה ב. אלכסנדר, יוצאת צבא ארצות הברית ואחותו של נחת שנהרג בפיגוע בקסרקטין של הצבא האמריקני בביירות בשנת 1983. "אחי בן ה-24 נהרג לצד 240 נחתים, חיילים ומלחים. זה קרע את משפחתי לגזרים ומעולם לא התאוששנו מזה. הישראלים סוף סוף נתנו לי קצת נחת רוח כשהרגו את החיה האחראית על המתקפה. חבל מאוד שהממשלה שלנו לא עמדה באתגר הזה", כתבה אלכסנדר.

זירת התקיפה בדאחייה בביירות



"הצדק סוף סוף נעשה. יש פחות אדם רשע אחד בעולם", אמרה אליסה קמרה, אחותו של מקוט קמרה ממדינת פלורידה, שנהרג גם הוא במתקפה על המתקן הצבאי האמריקני לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". היא סיפרה לעיתון כי מערכת הצדק מעולם לא סיפקה לה סגירת מעגל מתבקשת והחיסול לפחות נתן מידה מסוימת של סופיות לסיפור.

גם ולרי גיבלין, אלמנתו של תימותי גיבלין, שנהרג במתקפה על שגרירות ארה"ב, מדברת על תחושת הקלה. "הגיע הזמן. אכזרי ככל שזה נשמע, אני שמחה מאוד שהוא מת", היא מספרת לעיתון האמריקני. גיבלין מעולם לא נישאה מחדש וגידלה לבדה את בתם, שהייתה בת שנתיים כשגיבלין נהרג.

אך החיסול לא הביא לכולם תחושה של צדק שנעשה או סגירת מעגל. מייקל האריס, בן 59, נפצע באורח קשה בתקיפה של חיזבאללה על הקסרקטין בביירות ואיבד חברים רבים במתקפת הטרור. "זה לא שאדם אחד עומד מאחורי זה. אני לא מרגיש שום תחושה של סגירת מעגל", הוא מספר לעיתון האמריקני.

240 חיילים ומלחים אמריקנים נהרגו במתקפת הטרור על מתקני הצבא האמריקני בביירות. עוד 62 נהרגו במתקפה על השגרירות ועשרות חיילים זרים אחרים נהרגו גם הם. ארצות הברית הציבה פרס של 7 מיליון דולר על ראשו של עקיל, אך לא ננקטו מעולם כל צעדים אמתיים להביאו לדין או לחסלו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר