השערורייה בצפון קרוליינה: לחץ על המועמד הרפובליקני למשרת המושל לפרוש

תחקיר חשף כי מארק רובינסון הגדיר את עצמו "נאצי שחור" ובין השאר תומך בהחזרת העבדות • בעבר טראמפ שיבח אותו וקרא לו "מרטין לותר קינג על סטרואידים" • קמפיין האריס מיהר להוציא תשדיר - והזכיר התבטאות קשה אחרת

רובינסון מעודד להצביע לטראמפ, בחודש שעבר. צילום: GettyImages

"על מארק רובינסון לתבוע - או לפרוש מיד מהמרוץ למשרת המושל של צפון קרוליינה", כך קרא אמש (שעון ישראל) הסנאטור הרפובליקני תום טיליס, נציג המדינה בעצמו לאחר ההתבטאויות המזעזעות של רובינסון.

השערורייה סביב רובינסון מטרידה את הצמרת הרפובליקנית, משום שדונלד טראמפ חייב לנצח במדינה במרוץ לנשיאות. "אם הדיווח על רובינסון הוא פברוק של התקשורת, עליו לנקוט צעדים משפטיים", הוסיף טיליס. "אן הדיווח נכון, הוא חייב לנשיא טראמפ ולכל רפובליקני לשאת במחיר פעולותיו ולשים את עתיד צפון קרוליינה ועתיד מפלגתנו לפני עצמו".

ביום שישי חשף תחקיר של CNN כי הפוליטיקאי האולטרה-שמרני, היה פעיל לפני כעשור באתר האינטרנט הפורנוגרפי Nude Africa והשתתף בעשרות שיחות בפורומים באתר. בין השאר, כתב רובינסון כי הוא "נאצי שחור" והסביר כי הוא תומך בהחזרת העבדות. רובינסון, שבפומבי התבטא באופן קיצוני נגד טרנסג'נדרים, סיפר כי הוא נהנה מצפייה במין עם נשים טרנסיות. עוד כינה את עצמו "סוטה".

הכנות לקראת עצרת של טראמפ בווילמינגטון, צפון קרוליינה, היום (שבת), צילום: רויטרס

הרשת הצליחה לזהות את הקשר בין רובינסון לכותב ההודעות משום שאותם שם משתמש וכתובת מייל שימשו אותו גם באתרים אחרים. כמו כן, כל הפרטים שהעלה על עצמו המשתמש באתר הפורנוגרפי תאמו לביוגרפיה הגלויה של רובינסון.

רובינסון, שהמתין במשך יומיים עם התגובה ל-CNN, הכחיש קשר להודעות באתר הפורנו, אולם לא סיפק כל ראייה המפריכה את התחקיר.

כעת לרפובליקנים עלולה להיות עמו בעיה, מה גם שטראמפ קרא לרובינסון בעבר "ידיד" וכינה אותו "מרטין לותר קינג על סטרואידים". עם זאת, לא מן הנמנע שהגילויים על רובינסון לא ישפיעו על הקמפיין של טראמפ, הן בשל מעמדו המיוחד של הנשיא לשעבר בקרב תומכיו והן מכיוון שבעבר תושבי צפון קרוליינה לא נרתעו מלהפריד בין ההצבעה למשרת המושל להצבעה למשרת הנשיא. במילים אחרות, ייתכן שהחשיפה סתמה את הגולל סופית על סיכוי הצלחתו במרוץ למשרת המושל מול ג'וש סטיין הדמוקרטי, אבל טראמפ עצמו לא ייפגע.

הקמפיין הדמוקרטי, מכל מקום, מיהר לגזור קופון על הגילויים - והוציא תשדיר המקשר בין טראמפ לרובינסון. התשדיר מצביע על הקשר בין המועמד לנשיאות לבין המועמד למשרת המושל, ומתמקד בעמדות רובינסון ביחד להפסקת הריון – "סוס מנצח" עבור הדמוקרטים. בתשדיר נשמע רובינסון אומר כי נשים מבצעות הפלות "בגלל שלא היו אחראיות מספיק לשמור על החצאית למטה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר