תחקיר ניסיון ההתנקשות בטראמפ: כשל טכנולוגי ותגובה מאוחרת

בתחקיר שערך השירות החשאי, נמצא כי הסוכנים לא השתמשו בטכנולוגיה שיכלה לזהות את היורה מראש • צוות האבטחה של טראמפ לא ידע על החיפושים אחר חשוד עד שנורו יריות • שירות הצלפים לא הורה על כיסוי גג קריטי, מה שאפשר ליורה לבצע את הירי

ניסיון ההתנקשות בטראמפ

השירות החשאי האמריקני איתר כשלי אבטחה שהובילו לניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, במהלך עצרת בחירות בפנסילבניה ב-13 ביולי.

התחקיר שממצאיו פורסמו היום (שישי) מצא כי סוכנים נכשלו בשימוש בטכנולוגיה שעשויה הייתה לזהות את היורה כאשר הטיס רחפן מעל אזור העצרת שעות קודם לכן. בנוסף, עולה כי צוות האבטחה של טראמפ לא ידע כלל שכוחות הביטחון חיפשו בקדחתנות אחר אדם חשוד, עד שנורו יריות לכיוון הקהל.

טראמפ מורד מהבמה לאחר הירי לעברו, צילום: רויטרס

השירות החשאי, האחראי על אבטחת נשיאים, מנהיגים לשעבר ובכירים אמריקנים אחרים, לא הורה לצלפי המשטרה המקומית להגן על גג סמוך, למרות שהצלפים היו מוכנים לכך.

תומאס מתיו קרוקס, בן 20, טיפס באותו יום על הגג וירה מספר יריות, שהרגו אחד ממשתתפי העצרת, פצעו אחרים, וגם פגעו בטראמפ. צלף של השירות החשאי שהוצב ליד טראמפ השיב אש וחיסל את קרוקס.

צלפי המשטרה על גג, סמוך לניסיון ההתנקשות בטראמפ, צילום: צילום: אי.פי

התחקיר שמתפרסם היום הוא נפרד מתחקיר הבודק את ניסיון ההתנקשות השני בטראמפ ביום ראשון האחרון. סוכן של השירות החשאי זיהה אדם חמוש בשולי מועדון הגולף הבינלאומי של טראמפ בווסט פאלם ביץ', בזמן שטראמפ שיחק גולף, והסוכן ירה לעברו. איש לא נפגע, והחשוד נעצר מאוחר יותר. רונלד רואו, ראש השירות החשאי בפועל, שיבח את הסוכנים על תפקודם ביום ראשון האחרון.

מעצרו של החשוד באחוזת טראמפ, צילום: אי.פי

לדברי רואו, פרצת האבטחה ב-13 ביולי לא נבעה מחוסר במשאבים, אלא מכישלון בזיהוי איום אפשרי.

הוא הוסיף שהשירות החשאי החל לבצע שינויים זמן קצר לאחר מכן, כולל הרחבת האבטחה סביב טראמפ. נציין כי ליותר מ-40 בכירים, משפחות ואישים זרים יש צוותי אבטחה של השירות החשאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר