טראמפ: "אם אפסיד בבחירות ליהודים יהיה חלק גדול בזה"

במהלך אירוע בנושא האנטישמיות של המועצה הישראלית-אמריקנית, טראמפ חזר על הטענה כי יהודים שיצביעו לדמוקרטים "צריכים שיבדקו את הראש שלהם" • טראמפ הביע זעם על כך ש-60 אחוזים מיהודי ארה"ב מצביעים לדמוקרטים, אך הבטיח ,אני אהיה המגן שלכם"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בכינוס המועצה הישראלית אמריקנית. צילום: איי.אף.פי

נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ, נאם הלילה באירוע של המועצה הישראלית – אמריקנית, גוף ציוני של יהודי ארצות הברית, והבטיח להמשיך להיות "מגן היהודים" אם ייבחר לנשיאות.

הנשיא התייצב לצד החטוף ששוחרר על ידי צהל אנדרי קוזולוב והבטיח להמשיך ולתמוך במדינת ישראל מול ארגון הטרור חמאס. עם זאת, דבריו של המועמד הרפובליקני קיבלו גוון קשה כאשר דיבר על ההתמודדות בבחירות ועל הקול היהודי.

"אני כרגע מקבל 40 אחוזים תמיכה (בקרב המצביעים היהודים) מה שאומר ש-60 אחוזים הולכים להצביע לקמלה או לדמוקרטים, ובכנות, צריך לבדוק לכם את הראש. והקולות האלו יכולים להיות קריטיים עבורנו לניצחון. אני אומר את זה כי אנחנו בעניין הזה ביחד", אמר הנשיא לשעבר.

"מי האנשים האלו? מי האנשים שיצביעו לקמלה? ואני מאמין שדברים רעים מאוד הולכים לקרות ואגיד לכם בכנות והכי בעדינות שאני יכול, לא קיבלתי יחס הגון מהמצביעים שבמקרה הם יהודים, הם יודעים מה לעזאזל קורה? אם לא אנצח בבחירות האלו יהודים יהיה קשר גדול לכך בגלל ששישים אחוז מהם מצביעים לאויב. ישראל לדעתי, תפסיק להתקיים בתוך שנתיים", הזה טראמפ.

"אם אנצח, ישראל תהיה בטוחה ושלווה, נפסיק את הרעל המסוכן של האנטישמיות שמתפשט ברחבי ארצות הברית. הוא מתפשט כפי שלא התפשט בעבר. לא ראיתי כזה דבר. עם ההצבעה שלכם נדחה את האנטישמיות במערכת החינוך שלנו, נדחה את האנטישמיות במדיניות החוץ ונדחה אותה בהגירה אלינו", אמר טראמפ.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר