מחאת החרדים נגד חוק הגיוס בירושלים . צילום: איי.פי

המאבק נגד חוק הגיוס מגיע אל מעבר לים:" 150 אלף צפויים להפגין בניו ג'רזי"

אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים מובילים בארה"ב קוראים להשתתפות בעצרת שתתקים ביום ראשון • גורמים בקהילה החרדית ציינו כי בעקבות פסיקת בג"ץ בעניין גיוס בני הישיבות, לא נותרה ברירה אלא לפעול בדרכים שעד כה נמנע הציבור הליטאי-ישיבתי בישראל מלנקוט

[object Object]

יהדות ארצות הברית מתגייסת למחאה חסרת תקדים נגד גיוס בני ישיבות לצה"ל. ביום ראשון הקרוב צפויים להתכנס כ-150 אלף איש בניו ג'רזי לעצרת מחאה המונית תחת הכותרת "זעקת הגולה".

 

הרעישו שמיים וארץ. קריאה להפגנת ענק בניו ג'רזי נגד גיוס בני ישיבות, צילום: ללא קרדיט

 

אדמו"רים, ראשי ישיבות ורבנים מובילים בארצות הברית חתמו על מכתב הקורא להשתתף בעצרת. גם מנהיגי הציבור החרדי בישראל הביעו את תמיכתם במחאה וחתמו על הקריאה להפגין.

גורמים בקהילה החרדית ציינו כי בעקבות פסיקת בג"ץ בעניין גיוס בני הישיבות, לא נותרה ברירה אלא לפעול בדרכים שעד כה נמנע הציבור הליטאי-ישיבתי בישראל מלנקוט. "לא מן הנמנע כי הדבר יועתק גם לישראל, לאחר שלא נראה כי יהיה חוק גיוס באופק," אמר אחד הגורמים.

"זעקת הגולה".גורמים בקהילה החרדית ציינו כי בעקבות פסיקת בג"ץ בעניין גיוס בני הישיבות, לא נותרה ברירה אלא לפעול בדרכים שעד כה נמנע הציבור הליטאי-ישיבתי בישראל מלנקוט, צילום: ללא קרדיט

במכתב שפרסם האדמו"ר מסאטמר נכתב: "עדת עריצים בקשו נפשות בחורינו בנינו ובנותינו, להעבירם לשמד ולכפירה בכח גזירת הגיוס הנוראה שהרשיעו לגזור".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו