סקר מקיף: שוויון במרוץ הארצי, יתרון של 4% להאריס במדינת מפתח מרכזית

סקר ה"ניו יורק טיימס" והעיתון "פילדלפיה אינקווירר" מגלה: המועמדת הדמוקרטית פותחת פער בפנסילבניה • רשמים מהעימות האחרון: 67% סברו שלהאריס הייתה הופעה טובה, 40% חשבו כך על טראמפ • סקר ה"וושינגטון פוסט": שוויון 48% בפנסילבניה; 54% סבורים שהאריס ניצחה בעימות, 27% חושבים שטראמפ היה עדיף

אוטובוס של טראמפ בג'ונסטון, פנסילבניה (ארכיון). צילום: GettyImages

המרוץ נותר צמוד לחלוטין, אבל לקמלה האריס יש יתרון בפנסילבניה, מדינת מפתח שחשובה במיוחד לשני הקמפיינים - כך עולה מסקר טרי של ה"ניו יורק טיימס".

הסקר, שנערך בשיתוף מכללת סיינה והעיתון "פילדלפיה אינקוויירר", מגלה כי שני המועמדים נמצאים בתיקו 47% במרוץ לנשיאות. בה בעת, בפנסילבניה, מובילה האריס עם 50% לעומת 46% שהיו מעדיפים את דונלד טראמפ.

האריס בפנסילבניה, שלשום. סיבה טובה לחייך, צילום: אי.אף.פי

הסקר החדש בחן גם את התרשמות האזרחים האמריקנים מהעימות הנשיאותי האחרון, שנערך רשת ABC. 67% מכלל הצופים אמרו כי האריס סיפקה הופעה טובה – לעומת 40% שסברו כך ביחס למועמד הרפובליקני. מבין המצביעים הדמוקרטים השיעור הזה עמד על 96% (לעומת 2% שלא היו מרוצים מהופעתה), בקרב העצמאיים - 68% (לעומת 25%), ובקרב הרפובליקנים - 38% התרשמו לטובה מהופעת האריס בעימות (לעומת 59% שחשבו כי הופעתה הייתה גרועה).

העימות בין טראמפ להאריס, צילום: אי.אף.פי

ומה באשר להופעת הנשיא לשעבר? אולי הנתון המדאיג מבחינתו הוא ששיעור הרפובליקנים הלא מרוצים מהופעתו היה גבוה פי עשרה מאשר שיעור הדמוקרטים שלא היו מרוצים מהאריס, ועמד על 21%. מנגד, 77% מהרפובליקנים סברו שהופעתו הייתה טובה. בקרב העצמאיים השיעור הזה עמד על 39% (לעומת 55% שאמרו את ההפך), ובקרב הדמוקרטים רק 5% התרשמו מהופעתו לטובה – לעומת 92% שדעתם הייתה הפוכה.

אלא שהעימות האחרון כבר הפך לנחלת העבר וגם השפעתו בזמן מוגבלת. המרוץ הארצי עצמו נותר בשוויון גמור, עם 47% לטראמפ ולהאריס, וזה עוד לפני שאפשר לאמוד במלואו את האפקט - ככל שיהיה – לניסיון ההתנקשות השני בטראמפ.

ההובלה של האריס בפנסילבניה מפתיעה יותר, מציינים ב"טיימס". הסיבה: המדינה המתנדנדת נוטה יותר לצד הרפובליקני. עם זאת, ב-2024, תחילה ביידן וכעת האריס - מציגים עוצמה במדינה בקרב המצביעים הלבנים, ושיעור הלבנים במדינה גבוה יותר מאשר השיעור הארצי.

בתרגום לאחוזים: האריס זוכה ל-46% מקולות הלבנים - לעומת 43% שבו זכה ביידן ב-2020, ו-39% שתמכו בהילארי קלינטון ב-2016. מבחינתה של האריס מדובר בשיפור מאז יולי, אז ראו אותה באור חיובי 42% מתושבי פנסילבניה. היום שיעורם עומד על 51%. 

גם "וושינגטון פוסט" פרסם סקר בפנסילבניה - ובו שני המועמדים נותרו צמודים. בקרב המצביעים הרשומים, השניים נמצאים בשוויון 48%. אשר לעימות הטלוויזיוני, 54% סברו כי האריס הייתה טובה יותר, לעומת 27% שהעניקו את הניצחון לטראמפ.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר