ניסיון ההתנקשות בטראמפ: מאסק תהה "מדוע לא מנסים לפגוע בביידן או בהאריס?"

בעלי X פרסם ברשת שבבעלותו פוסט שעורר סערה • בתחילה סירב למחוק את הפוסט, אך ציוץ של משתמש אחד גרם לו לעשות כך: "זה הוגן" • ב-CNN ביקשו תגובתה מהשירות החשאי שחוקר איומים כלפי בכירים - גם אם נעשו בצחוק

בעלי X התייחס לניסיון ההתנקשות. טראמפ ומאסק. צילום: אי.אף.פי

סערה ברשת אחרי הלילה הדרמטי בארה"ב: בעלי רשת X אילון מאסק פרסם היום (שני) פוסט ברשת החברתית שבבעלותו, שבה הוא תוהה מדוע אף אחד לא ניסה להתנקש בנשיא ג'ו ביידן ובסגניתו קמלה האריס, בעוד בנשיא לשעבר טראמפ ניסו להתנקש פעמיים - בחודש יולי ואתמול

חשד לניסיון התנקשות בטראמפ: כוחות המשטרה מחוץ לזירה // צילום: רויטרס

"ואף אחד אפילו לא מנסה להתנקש בביידן/קמלה", כתב מאסק בפוסט ב-X שנמחק בהמשך.

בתחילה, מאסק - הנחשב לאחד התומכים הגדולים ביותר בטראמפ - סירב לקריאות רבות במהלך יום ראשון בלילה למחוק את הפוסט. בתגובה אחת לדרישה להסיר את הערותיו, מאסק התעקש: "אף אחד אפילו לא ניסה לעשות זאת וזו הנקודה שאני מנסה להעביר, ואף אחד לא ינסה."

בסופו של דבר מאסק השתכנע מפוסט ברשת X של משקיע בענף הטכנולוגיה בשם פיל ת'ורבי, שכתב: "אולי תמחוק את הפוסט ותכתוב אותו מחדש. נראה שחלק מהאנשים עלולים לפרש את הפוסט בצורה לא נכונה". 

"הוגן מספיק. אני לא רוצה לעשות מה שהם עשו, אפילו בצחוק," השיב מאסק. מאוחר יותר הוא פרסם מספר פעמים שהפוסט שנמחק היה בדיחה.

עם זאת, מאסק הגיב לאחר מכן לפוסט דומה, כשהשיב עם אימוג'י של פרצוף חושב (הפוסט מתחת לפסקה) לתמונה שציינה שארבעת הנשיאים שקדמו לטראמפ לא נתקלו בניסיונות התנקשות כשטראמפ נתקל לכאורה בשניים. X לא הגיבה לבקשת תגובה.

ב-CNN ביקשו תגובה מהשירות החשאי, שאחראי לחקור איומים נתפסים נגד הנשיא וסגן הנשיא - לפעמים אפילו אם הם נעשים בצחוק. השירות החשאי חקר ב-2021 בדיחה שהקומיקאי ג'ון מולאני עשה ב"סטארדיי נייט לייב" כשהשווה את טראמפ ליוליוס קיסר, שהתנקשו בו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר