סטודנט נשאל ״אתה יהודי?״ והותקף באלימות ברחוב

מקרה אנטישמי במישיגן: סטודנט יהודי הותקף ברחוב על ידי קבוצת גברים • הוא נפצע קל • המשטרה המקומית חוקרת

מפגינים פרו פלשתיניים במדינת מישיגן. צילום: איי.פי

סטודנט יהודי בן 19 הותקף אתמול (ראשון) על רקע אנטישמי בעיר אן ארבור במדינת מישיגן שבארצות הברית.

התקיפה אירעה בשעה 00:45. הסטודנט הלומד באוניברסיטת מישיגן דיווח כי בעת שהלך ברחוב, קבוצת גברים לא מוכרים שאלה אותו אם הוא יהודי. כאשר השיב בחיוב, הם תקפו אותו ונמלטו מהמקום ברגל.

למרבה המזל, הסטודנט סבל מפציעות קלות בלבד ולא נזקק לאשפוז בבית החולים. מפקד משטרת אן ארבור, אנדרה סי. אנדרסון, גינה בחריפות את האירוע והצהיר כי המשטרה תעבוד בשיתוף פעולה עם מחלקת הביטחון של אוניברסיטת מישיגן ועם משרד התובע המחוזי כדי להעמיד לדין את התוקפים.

"אין מקום לשנאה או להפחדה אתנית בעיר אן ארבור", אמר אנדרסון. "נפעל נגד אנטישמיות וכל מעשי פשע המונעים מדעות קדומות. אנו מחויבים לחקור ביסודיות אירוע זה ואירועי שנאה אחרים ונעבוד עם משרד התובע המחוזי כדי להעמיד לדין בנחישות את האחראים".


חקירת האירוע עדיין נמשכת, ורשויות האכיפה קוראות לכל מי שיש לו מידע על התקיפה לפנות למשטרת אן ארבור. מישיגן היא המדינה עם שיעור האוכלוסיה המוסלמי הגבוה ביותר בארצות הברית ויש בה ריכוזים גדולים של מהגרים מסומליה, פקיסטן ומדינות ערב. 

מנכ"ל ארגון הסטודנטים היהודיים ״הלל״ במישיגן, דייבי רוזן, הגיב לאירוע ואמר: "בזמנים קשים, אנו שואבים כוח מהקהילה המדהימה הזו - סטודנטים, הורים, בוגרים וחברים - וכוח זה מעצים את הגאווה והשמחה שלנו בהיותנו יהודים, ובמיוחד יהודים באוניברסיטת מישיגן".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר