חשד לניסיון התנקשות בטראמפ: כוחות המשטרה מחוץ לזירה \ רויטרס

לאחר ניסיון ההתנקשות בטראמפ: מערכת הבחירות בארה"ב תשנה את פניה

הכוונה לפגוע בחיי המועמד הרפובליקני מעלה חששות כבדים באשר למערכת הבחירות הנוכחית בארה"ב • לפי מומחים אמריקנים, סמיכות ניסיונות ההתנקשות ואופי הקמפיין של טראמפ עלולים להגביר את השיח האלים במדינה • במסגרת הרחבת מעגלי האבטחה של המועמדים בעצרות, הם ינאמו מאחורי מסכים שיגנו עליהם מירי

[object Object]

לאחר ניסיון ההתנקשות הנוסף בחייו של הנשיא האמריקני לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמפ, עולים חששות כבדים לקראת הבחירות הקרובות שייערכו ב-5 בנובמבר 2024. האירוע האחרון שהתרחש אמש (ראשון) במועדון הגולף של טראמפ בווסט פאלם ביץ' שבפלורידה מדגיש את הקיטוב בה שרויה החברה האמריקנית בצל מערכת הבחירות הנוכחית.

ברשת CNN מדווחים כי השירות החשאי זיהה חשוד ששיחק במרחק מספר חורים במגרש הגולף מהמועמד הרפובליקני. גורמי הביטחון הבחינו במניעיו של החשוד ובכך מנעו פגיעה אפשרית בנשיא לשעבר. האירוע מעלה שאלות נוקבות לגבי רמת האבטחה סביב טראמפ ומגביר את החששות מפני עליית מדרגה אפשרית באלימות לקראת הבחירות.

הרחוב מחוץ למועדון הגולף הבינלאומי טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, נחסם, צילום: AFP

בתוך כך, שני המועמדים לנשיאות יאלצו מעתה והלאה לנאום מבעד למסכים עבים שמגנים מירי בעצרות שיקיימו בחוץ. גורמי הביטחון האמריקניים מעלים חשש כי התקופה הפוליטית הסוערת במדינה עלולה להקצין את המגמות האלימות בחברה האמריקנית, כך לפי CNN.

בארה"ב ובעולם הגיבו במהירות לניסיון ההתנקשות. סגנית הנשיא והמועמדת הדמוקרטית, קמלה האריס, הביעה הקלה על כך שטראמפ נותר בטוח לאחר ניסיון הפגיעה בו. בהצהרה שפרסמה המועמדת הדמוקרטית נכתב: "אני מוטרדת מניסיון ההתנקשות האפשרי בנשיא לשעבר טראמפ. ככל שהעובדות נצברות, אני רוצה להיות ברורה: אני מגנה אלימות פוליטית. כל אחד צריך לבצע את חלקו כדי לוודא שתקרית שכזאת לא תגרור אלימות נוספת".

הצהרת סגנית הנשיא, האריס, לאחר ניסיון ההתנקשות השני במועמד הרפובליקני טראמפ, צילום: ללא

 טראמפ עצמו ניצל את האירוע לגיוס תרומות, באומרו "אני בטוח ובריא! שום דבר לא יאט אותי". בכירים רפובליקנים אף טענו כי האירוע מוכיח שאלוהים שומר על טראמפ.

האריס וטראמפ בפתח העימות, צילום: אי.אפ.פי

ההשלכות הפוליטיות של ניסיון ההתנקשות טרם ברורות. בעוד כ-50 ימים ייערכו הבחירות ולא ברור אם רצף ניסיונות הפגיעה בטראמפ יאיבו על דעת הקהל במירוץ הצמוד לנשיאות. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי המערכת הפוליטית בארה"ב כבר מתמודדת עם מצב יוצא דופן - הנשיא המכהן, ביידן, ויתר על מועמדותו לטובת סגניתו האריס וטראמפ מנסה לזכות באהדת הציבור בעודו הודף אישומים פליליים.

בתקשורת האמריקנית מרבים אף להתייחס לרטוריקה שנבחרה בקמפיין של המועמד הרפובליקני ובקרב ציבור תומכיו שכוללת אמירות מקטבות ומוסיפה למתח הכללי. קרוב לוודאי כי ניסיון ההתנקשות השני והשלכותיו יהוו מוקד עיסוק מרכזי בשבועות הקרובים ועד לפתיחת הקלפיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו