נתניהו על ניסיון ההתנקשות בטראמפ: "שרה ואני בהלם"; ביידן: "הוקל לי שהנשיא לשעבר לא נפגע"

הירי מחוץ למועדון הגולף בפלורידה בו שהה הנשיא לשעבר, ומעצר החשוד במקרה, מטלטלים את ארה"ב • היריבה קמלה האריס והנשיא ביידן מיהרו לשגר גינויים ומסר ברור כי אין מקום לאלימות • ג'יי די ואנס, סגנו המיועד של המועמד הרפובליקני: "יש עדיין הרבה שאנחנו לא יודעים, אבל אני אחבק את הילדים שלי חזק במיוחד הלילה ואומר תפילת הכרת תודה"

הרחוב מחוץ למועדון הגולף הבינלאומי טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, נחסם. צילום: AFP

חודשיים לאחר ניסיון ההתנקשות בחייו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, בזמן שנאם בעצרת הבחירות בפנסילבניה, אתמול (ראשון), 50 ימים בדיוק לפני הבחירות הצפויות לנשיאות, סוכל ניסיון התנקשות נוסף במועמד הרפובליקני, מחוץ למועדון הגולף בפלורידה בו שהה, והתגובות במערכת הפוליטית האמריקנית סוערות.

חשד לניסיון התנקשות בטראמפ: כוחות המשטרה מחוץ לזירה // רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן פרסם הודעת גינוי: "קיבלתי תדרוך לגבי מה שחוקרות רשויות החוק הפדרליות כניסיון התנקשות אפשרי בנשיא לשעבר טראמפ. חשוד נמצא במעצר, ואני משבח את עבודתם של השירות החשאי ושותפיהם על ערנותם ומאמציהם לשמור על בטיחות הנשיא לשעבר והסובבים אותו", פתח ביידן את ההודעה.

הוא המשיך והדגיש: "הוקל לי שהנשיא לשעבר לא נפגע. הרשויות אוספות פרטים נוספים. כפי שאמרתי פעמים רבות, אין מקום לאלימות פוליטית או לאלימות כלשהי במדינה שלנו, והנחיתי את הצוות להמשיך להבטיח שלשירות החשאי יהיו כל המשאבים, היכולת ואמצעי ההגנה הדרושים כדי להבטיח את ביטחון הנשיא לשעבר".

גם סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס פרסמה מסר דומה, ומסרה כי היא "מוטרדת מאוד מניסיון ההתנקשות האפשרי. בזמן שאנחנו אוספים את המידע, אהיה ברורה: אני מגנה אלימות פוליטית. כולנו חייבים לעשות את חלקנו כדי להבטיח שהאירוע הזה לא יוביל לאלימות נוספת. אני אסירת תודה שהנשיא לשעבר טראמפ בטוח".

גינו. קמלה האריס, ג'ו ביידן ובנימין נתניהו, צילום: אי.פי/אי.אף.פי

"אני שמח שהנשיא טראמפ בטוח. דיברתי איתו לפני שהחדשות היו פומביות, והוא היה, למרבה הפלא, במצב רוח טוב. יש עדיין הרבה שאנחנו לא יודעים, אבל אני אחבק את הילדים שלי חזק במיוחד הלילה ואומר תפילת הכרת תודה", אמר ג'יי די ואנס, סגנו המיועד של טראמפ. מייק ג'ונסון, יו"ר בית הנבחרים פרסם ברשת החברתית X תמונה משותפת שלו ושל אשתו קלי יחד עם טראמפ, וכתב כי הם ביקרו את הנשיא לשעבר באחוזתו במאר-א-לאגו: "אנחנו מודים לאלוהים על שהגן עליו היום - שוב. אף מנהיג בהיסטוריה האמריקנית לא סבל יותר התקפות ונשאר כל כך חזק ואיתן. הוא בלתי ניתן לעצירה", טען. 

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מיהר להתייחס לתקרית: "שרה ואני היינו בהלם מניסיון ההתנקשות השני נגד הנשיא טראמפ והוקל לנו לשמוע שגם הוא נכשל. אבל אל לנו לסמוך על המזל. אנו שולחים את איחולינו הטובים לדונלד ומלניה יחד עם תקוותנו שכל האמצעים יינקטו על מנת להבטיח שהתקפות קטלניות כאלה על מועמד לנשיאות ארה"ב יסוכלו מראש".

בתןך כך, ב"ניו יורק טיימס" וב"פוקס ניוז" דיווחו כי החשוד שנעצר בעקבות ניסיון ההתנקשות הוא גבר בשם בריאן ווסלי ראות', בן 58 מהוואי. בתדריך לכתבים, שריף מחוז פאלם ביץ' בפלורידה אמר  כי במקום שבו שהה החשוד אותר כלי נשק שאותו כינה "רובה בסגנון AK-47 עם כוונת". לדברי השריף ריק ברדשואו אותרה במקום גם "מצלמת גו-פרו שבה הוא התכוון להשתמש לביצוע תצלומים".

שריף ריק בראדשו נואם במסיבת עיתונאים בווסט פאלם ביץ', פלורידה, צילום: AFP

טראמפ עצמו פרסם הודעה ראשונה בה ביקש לשדר חוזקה ועוצמה, ושיגר תחת הקמפיין שלו אימייל לתומכיו: "אל פחד! אני בטוח ואני בסדר, ואף אחד לא נפגע. תודה לאל. יש אנשים בעולם הזה שיעשו כל מה שצריך כדי לעצור אותנו. אני לא אפסיק להילחם בשבילכם. לעולם לא אכנע! תמיד אוהב אתכם על התמיכה בי! בעזרת האחדות שלנו אנחנו נהפוך את אמריקה לגדולה שוב!". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר