מאחורי הקלעים של ניסיון ההתנקשות בטראמפ: סוכן זיהה קנה בין השיחים ופתח בירי

שריף מחוז פאלם ביץ' בפלורידה, שם בוצע ניסיון ההתנקשות, אמר כי במקום שבו שהה החשוד אותר כלי נשק, "רובה בסגנון AK-47 עם כוונת" • עוד הוא הוסיף, כי נתפסה גם "מצלמת גו-פרו שבה הוא התכוון להשתמש לביצוע תצלומים" • כמו כן, הוא אישר שלפקידי אכיפת החוק יש חשוד פוטנציאלי במעצר - בריאן ווסלי רות'

קציני השריף של פאלם ביץ' שומרים על הכניסה של מועדון הגולף הבינלאומי טראמפ בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארה"ב, ב-15 בספטמבר 2024, שם דווח על יריות. לפי ה-FBI, הם עוקבים אחר חקירה של מה שנראה כניסיון התנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ. צילום: EPA

ה-FBI הודיע כי הוא פתח בחקירת "מה שנראה כניסיון התנקשות בנשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ". בתדריך לכתבים לאחר התקרית, השירות החשאי בארה"ב אישר כי נפתחה אש לעבר החשוד בניסיון ההתנקשות בטראמפ. לפי הנציג של השירות, בשלב זה טרם ברור אם החשוד הצליח לבצע ירי לעבר הסוכנים. בריאן ווסלי רות' הוא החשוד שנעצר.

חשד לניסיון התנקשות בטראמפ: כוחות המשטרה מחוץ לזירה // רויטרס

כלי תקשורת בארה"ב מדווחים כי החשוד, בריאן ווסלי ראות', הוא מהוואי, בן 58. זהותו פורסמה ב"ניו יורק טיימס" וב"פוקס ניוז". שריף מחוז פאלם ביץ' בפלורידה, שם בוצע ניסיון ההתנקשות, אמר כי במקום שבו שהה החשוד אותר כלי נשק, "רובה בסגנון AK-47 עם כוונת". לדברי השריף ריק ברדשואו, אותרה במקום גם "מצלמת גו-פרו שבה הוא התכוון להשתמש לביצוע תצלומים". סוכן השירות החשאי תיאר כיצד זיהה קנה רובה מבצבץ מגדר במועדון הגולף. הוא חתר מיד למגע עם המחזיק ברובה, שנמלט. עוד הוא הוסיף, כי החשוד היה במרחק של 350-450 מטר מטראמפ.

טראמפ (ארכיון), צילום: אי.פי

בהצהרה רשמית של ה-FBI על ניסיון ההתנקשות בטראמפ, נאמר כי החמוש התחבא מאחורי השיחים עם 2 תיקים ומצלמת גו פרו, יצא עם רובה קלצ'ניקוב (AK-47) וכיוון אותו לעבר הנשיא לשעבר. השירות החשאי פתח באש לעברו והחמוש השליך את הנשק ונמלט. הוא נתפס לאחר מרדף.

פקקי תנועה בעקבות החסימות בסמוך למועדון הגולף של טראמפ בפאלם ביץ' לאחר ניסיון ההתנקשות, צילום: אי.אף.פי

כאמור, טראמפ הגיב מספר דקות לאחר התקרית, ושלח אימייל לרשימת גיוס הכספים שלו, בו כתב כי היו "יריות אקדח בקרבתי, אבל לפני שהשמועות מתחילות לצאת משליטה, רציתי שתשמעו את זה קודם: אני בטוח ובטוב!". מאוחר יותר, במייל שנשלח לתומכים מטעם הקמפיין של טראמפ, נכתב: ״לעולם לא אוותר, לעולם לא אכנע. אני מודה לאלוהים על זה שיש לי את התמיכה שלכם לצידי״.

כמו כן, הבית הלבן הוציא הודעה לפיה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והסגנית קמלה האריס "עודכנו על התקרית והם חשים לדעת שהוא בטוח". עוד אמרו כי צוותיהם יעודכנו באופן קבוע. האריס הוסיפה בחשבון ה-X שלה: "אין מקום לאלימות באמריקה". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לניסיון ההתנקשות בטראמפ: "שרה ואני היינו בהלם מניסיון ההתנקשות השני נגד הנשיא טראמפ והוקל לנו לשמוע שגם הוא נכשל. אבל אל לנו לסמוך על המזל".

"אנו שולחים את איחולינו הטובים לדונלד ומלניה יחד עם תקוותנו שכל האמצעים יינקטו על מנת להבטיח שהתקפות קטלניות כאלה על מועמד לנשיאות ארה"ב יסוכלו מראש".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר