ניסיון התנקשות נוסף בטראמפ: "נוטרל חמוש עם רובה קלצ'ניקוב"

הנשיא לשעבר שהה במועדון הגולף בפלורידה כאשר יריות נשמעו באזור, הקמפיין שלו עדכן שהוא "במקום בטוח" • דיווח ב-CNN: המועמד הרפובליקני היווה את המטרה, נורה חשוד עם רובה ומצלמת גו-פרו • באימייל ששלח טראמפ לרשימת גיוס הכספים שלו הוא כתב: "יריות אקדח בקרבתי, אבל לפני שהשמועות מתחילות לצאת משליטה, רציתי שתשמעו את זה קודם: אני בטוח ובטוב"

רגעי בהלה בקרב הנשיא לשעבר. הכניסה למועדון הגולף של טראמפ בפאלם ביץ'. צילום: אי.פי

יריות נשמעו הערב (ראשון) סמוך למועדון הגולף שבו נמצא נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בווסט פאלם ביץ' בפלורידה. הקמפיין של הנשיא לשעבר דיווח כי "הוא נמצא במקום בטוח". 

חשד לניסיון התנקשות בטראמפ: כוחות המשטרה מחוץ לזירה // רויטרס

ה-FBI אומר שהחלה חקירה במה שמסתמן כניסיון התנקשות של הנשיא לשעבר טראמפ. השירות החשאי בארה"ב אישר כי נפתחה אש לעבר החשוד בניסיון ההתנקשות. לפי הנציג של השירות, בשלב זה טרם ברור אם החשוד הצליח לבצע ירי לעבר הסוכנים.

בתדריך לכתבים לאחר התקרית, נאמר כי המרדף אחר החשוד החל בעקבות מידע שהתקבל מעד ראייה על בריחתו של החשוד בירי ולאחר מכן ניתוח של מצלמות תנועה שקלטו את רכב הניסאן השחור שלו. בהמשך, כוח משטרתי הצליח לפגוע ברכבו של החשוד ובכך לעצור אותו ולהביא אותו למעצר בתחנה, כך נטען על ידי משרד השריף של מחוז פאלם ביץ׳ בפלורידה. ברשת CNN נטען כי החשוד היה ״רגוע יחסית״ וכי לא הפגין רגשות במהלך מעצרו. הרשויות המקומיות ביקשו מתושבי האזור להימנע מלהגיע לאזור מגרש הגולף בו בוצע הירי לכאורה בשל החקירה המתקיימת במקום. ה-FBI ביקש מהציבור לסייע בחקירה ולהעביר כל מידע שברשותם בנוגע לאירוע.

בדיווח מוקדם יותר, של ה-CNN, נאמר כי הנשיא לשעבר היווה את המטרה, וכי נורה חשוד עם רובה ומצלמת גו-פרו. כמו כן, דיווחים על עצור אחד, חשוד בירי, שנעצר ברכבו ועמו הרובה הדומה לקלצ׳ינקוב. עוד נאמר כי טראמפ שהה במסלול הסמוך ביותר לכביש, נתון המעלה שאלות לגבי האבטחה סביב טראמפ, שכנראה לא הדוקה מספיק. מסיבת עיתונאים ראשונה של השירות החשאי עם פרטים ראשונים מחקירת התקרית צפויה בקרוב.

טראמפ לאחר ניסיון ההתנקשות הקודם (ארכיון), צילום: אייץ

בהתייחסות ראשונה לתקרית, דונלד טראמפ  שלח אימייל לרשימת גיוס הכספים שלו ואמר כי היו "יריות אקדח בקרבתי, אבל לפני שהשמועות מתחילות לצאת משליטה, רציתי שתשמעו את זה קודם: אני בטוח ובטוב!"

הכניסה למועדון הגולף של טראמפ בפאלם ביץ', צילום: אי.פי

הבית הלבן הוציא הודעה לפיה נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן והסגנית קמלה האריס "עודכנו על התקרית והם חשים לדעת שהוא בטוח". עוד אמרו כי צוותיהם יעודכנו באופן קבוע. האריס הוסיפה בחשבון ה-X שלה: "אין מקום לאלימות באמריקה".

הדיווח ב-CNN מגיע בניגוד לדברים שנאמרו "ניו יורק פוסט" לפיהם יריות מחוץ למסלול הגולף שכוונו ככל הנראה בין היורים, ולא לכיוונו של טראמפ.

כוחות משטרה באזור מועדון הגולף של טראמפ בפאלם ביץ' לאחר הירי באזור, צילום: אי.פי

עוד הוסיפו המקורות כי טראמפ לא היה בסכנה והירי אירע באזור מחוץ למועדון שידוע בפשיעה גבוהה. ‏"הנשיא טראמפ מוגן ובטוח לאחר שמיעת יריות בסביבתו. אין פרטים נוספים בשלב זה", אמר סטיבן צ'ונג, מנהל התקשורת של קמפיין טראמפ. הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם התייחס גם הוא לתקרית הירי, ואמר: "הרגע שוחחתי עם טראמפ, אחד האנשים החזקים שאני מכיר".

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי סוכני השירות החשאי של ארה"ב פתחו באש לאחר שראו אדם עם נשק חם ליד מועדון הגולף של טראמפ, תוך ציטוט של שני מקורות אכיפת חוק עלומים, והוסיפו כי לא דווח על נפגעים. השירות החשאי מסר כי הוא חוקר את האירוע, שהתרחש מעט לפני השעה 14:00.

בנו של טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, ציטט בפוסט ברשת X את רשויות אכיפת החוק המקומיות שאמרו כי נשק אוטומטי AK-47 התגלה בשיחים ונתפס חשוד.

כזכור, בחודש יולי האחרון ניצל טראמפ מניסיון התנקשות בזמן שערך עצרת בחירות בפנסילבניה. הוא נפגע באוזנו, המתנקש חוסל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר