האפיפיור תקף את טראמפ והאריס: המועמדים לנשיאות ארה"ב - נגד החיים

האפיפיור פרנציסקוס מתח ביקורת על עמדות המועמדים לנשיאות ארה"ב בנושאי הפלות והגירה • בדבריו, הדגיש את חשיבות זכויות המהגרים ואת ההתנגדות להפלות • האפיפיור קרא לקתולים האמריקנים להצביע על פי מצפונם ולבחור ב"רע במיעוטו"

האפיפיור פרנציסקוס במסיבת העיתונאים במטוס. צילום: אי.פי.אי

הוותיקן מתערב: בהתבטאות נדירה ומעוררת מחלוקת, האפיפיור פרנציסקוס התייחס ישירות למערכת הבחירות בארצות הברית, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על שני המועמדים המובילים לנשיאות.

טראמפ על האריס: "אם היא תיבחר - ישראל תפסיק להתקיים בתוך שנתיים" // ABC News

האפיפיור פרנציסקוס מתח ביקורת חריפה על שני המועמדים בשל מה שכינה "מדיניות נגד החיים" בנושאי הפלות והגירה. בדבריו, שנאמרו במסיבת עיתונאים בדרכו חזרה לרומא מסיור בין ארבע מדינות באסיה, יעץ האפיפיור לקתולים אמריקנים לבחור במה שהם תופסים כ"רע במיעוטו" בבחירות הקרובות.

"שניהם נגד החיים, בין אם זה מי שמגרש מהגרים או מי שהורג תינוקות", אמר פרנציסקוס. הוא הדגיש כי הגירה היא זכות המתוארת בכתבי הקודש, וכי כל מי שאינו מקבל את הקריאה המקראית לקבל את הזר מבצע "חטא חמור".

האריס וטראמפ בפתח העימות, צילום: אי.אפ.פי

בנוגע להפלות, האפיפיור היה נחרץ: "לבצע הפלה זה להרוג בן אדם. אפשר לאהוב או לא לאהוב את המילה, אבל מדובר בהרג".

למרות שלא הזכיר בשמם את המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ או את המועמדת הדמוקרטית קמלה האריס, האפיפיור התייחס לעמדותיהם בנושאים השנויים במחלוקת בבחירות האמריקניות.

האפיפיור פרנציסקוס במסיבת העיתונאים במטוס, צילום: אי.פי.אי

הוא הזכיר את חובתם האזרחית של הבוחרים להצביע, ואמר: "צריך לבחור ברע במיעוטו. מי הרע במיעוטו, האישה או הגבר? אני לא יודע. כל אחד צריך לחשוב ולעשות זאת על פי צו מצפונו".

חשוב לציין כי זו אינה הפעם הראשונה שהאפיפיור מתבטא בנוגע לבחירות בארה"ב. ב-2016, בתגובה לתוכניתו של טראמפ לבנות חומה בגבול ארה"ב-מקסיקו, אמר פרנציסקוס כי "מי שבונה חומה כדי להרחיק מהגרים אינו נוצרי".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, צילום: רויטרס

האפיפיור גם התייחס לנשיא ג'ו ביידן, קתולי אדוק התומך בזכויות הפלה, וציין כי בפגישתם באוקטובר 2021, אמר לביידן שהוא "קתולי טוב" ושעליו להמשיך בדרכיו.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר