"טראמפ וצוותו המשפטי שוב ניצחו": שני סעיפים פליליים מכתב האישום יוסרו

שופט שאמון על התיק בו מואשם הנשיא לשעבר קבע כי לתביעה במדינה אין סמכות להגיש את האישומים בדבר הגשת מסמכים כוזבים לכאורה בבית משפט פדרלי • עם זאת, הוא החליט כי יש להמשיך את ההתיידנות בתיק בו טראמפ ו-14 נאשמים נוספים כפרו בהאשמות בגין ניסיון הטיית הבחירות במדינה

טראמפ בבית המשפט (ארכיון). צילום: רויטרס

שופט במדינת ג'ורג'יה שאמון על התיק בו מואשם הנשיא לשעבר טראמפ וצוותו לשעבר הורה אמש (חמישי) להסיר שני סעיפים פלילים מכתב האישום. השופט סקוט מקאפי קבע כי לתביעה במדינה אין סמכות להגיש את האישומים בדבר הגשת מסמכים כוזבים לכאורה בבית משפט פדרלי.

טראמפ על אפשרות מאסרו: זו עלולה להיות נקודת שבירה עבור החברה האמריקנית (03.06.24) // רויטרס

מקאפי החליט כי יש להמשיך את ההתיידנות בתיק בו טראמפ ו-14 נאשמים נוספים כפרו בהאשמות בגין ניסיון הטיית הבחירות במדינה. בתוך כך, בית המשפט לערעורים במדינה שוקל האם התובעת בתיק, פאני וויליס, צריכה להיפסל מטיפול בתיק עקב התנהגות בלתי הולמת לכאורה הקשורה לקשר רומנטי שניהלה עם פקיד אחר שמטפל בתיק.

עורך דינו של טראמפ סטיב סאדו מיהר להגיב על ההחלטה ואמר כי "הנשיא טראמפ וצוותו המשפטי שוב ניצחו בג'ורג'יה" בבואו לציין את הסרת סעיפי האישום המדוברים.

טראמפ בבית המשפט (ארכיון), צילום: אי.פי

כזכור, לפני שבוע וחצי, כתב אישום מתוקן הוגש נגד טראמפ, בגין ניסיונותיו למנוע את ניצחונו של ביידן לאחר בחירות 2020. היועץ המיוחד בתיק, ג'ק סמית', הגיש את כתב האישום לאחר שפסיקת בית המשפט העליון האמריקני קבעה כי לנשיאים לשעבר יש הגנה בגין פעולות רשמיות שנקטו בעת כהונתם. בתוך כך, לא צפויה להתקבל החלטה בתיק עד הבחירות הקרובות בחודש נובמבר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר