סקר CNN: ניצחון להאריס על טראמפ בעימות

רק 4% מהצופים אמרו כי העימות גרם להם לשנות את דעתם • עלייה בשיעור המצביעים שרואים את האריס באור חיובי • טראמפ מוביל בנושאי כלכלה

העימות בין טראמפ להאריס. צילום: אי.אף.פי

מרבית הצופים בעימות הנשיאותי שנערך הלילה (בין שלישי לרביעי) קבעו כי מועמדת המפלגה הדמוקרטית, קמלה האריס, ניצחה את מועמד הרפובלקנים והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ. רשת CNN הציגה סקר לפיו 63% מהצופים סברו כי האריס תפקדה טוב יותר, לעומת 37% שטענו כי טראמפ ניצח. לפני העימות נרשם שוויון בסקרים לגבי השאלה מי מהמועמדים ינצח בעימות. 

תומכי המפלגה הרפובליקנית צופים בעימות, צילום: אי.פי

טראמפ על האריס: "אם היא תיבחר - ישראל תפסיק להתקיים בתוך שנתיים"

רוב מוחלט של 82% מקרב בעלי זכות ההצבעה שצפו בעימות אומרים שהוא לא השפיע כלל על החלטתם. 14% אמרו שהוא גרם להם לשקול מחדש, אך לא שינה את דעתם. 4% אמרו שישנו את החלטתם בקלפי.

עוד העלה סקר CNN כי 45% מבעלי זכות ההצבעה רואים את האריס באור חיובי, ו-44% באופן שלילי. מדובר בתוצאה מעודת עבור האריס, כיוון שבסקר קודם רק 39% מהמצביעים אמרו שהם רואים אותה באופן חיובי. במקביל, 39% מהנסקרים דירגו את טראמפ באופן חיובי, ו-51% באופן שלילי לאחר העימות, בדומה למספרים שנרשמו  לפני העימות.

טראמפ לאחר העימות, צילום: אי.פי

לגבי השאלה מי מהמועמדים יתמודד טוב יותר עם הבעיות שמעסיקות את האזרחים, 44% טענו שהאריס ו-40% העדיפו את טראמפ. מדובר במהפך, כיוון שלפני העימות סברו 43% שלטראמפ יש הבנה טובה יותר של הבעיות שלהם, בעוד 39% צידדו בהאריס.

עם זאת, בנושאים כלכליים טראמפ רושם ניצחון מזהיר: 55% סבורים שלנשיא לשעבר יש יכולת לטפל טוב יותר בתחום זה, לעומת 35% בלבד שמאמינים כי האריס עדיפה.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר