עימות טראמפ-האריס: טיילור סוויפט הודיעה על תמיכה בסגנית הנשיאה, הרפובליקנים נגד המנחים

עם פוסט שצבר יותר ממיליון לייקים ב-15 דקות, הזמרת האמריקנית המצליחה ביותר בעולם כרגע הודיעה על תמיכתה המוחלטת בקמלה האריס • נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה: "הלילה ראינו ממקור ראשון למי יש חזון ועוצמה להזיז את המדינה הזו קדימה במקום לפלג אותה, קמלה האריס תהיה הנשיאה של כל האמריקנים" • ויווק רמאסוואמי, שהיה מועמד לנשיאות ארצות הברית מהמפלגה הרפובליקנית ופרש מהמירוץ, רמז שמנחי העימות היו לצידה של האריס: "זהו פורמט דיון מעניין: 3 על 1"

עימות טראמפ-האריס. צילום: רויטרס

ברשת החלו לעלות הבוקר (רביעי) שלל תגובות עם סיום העימות הנשיאותי הסוער. קול בולט ביותר היה קולה של הזמרת טיילור סוויפט, אחת מהזמרות עם שיאי המכירות הגבוהים בעולם שיש בידה כוח עצום - והודיעה על תמיכתה המוחלטת בקמלה האריס. הפוסט שפרסמה באינסטגרם גרף יותר ממיליון לייקים ב-15 דקות. בין מבול המגיבים היו גם הנשיא לשעבר אובמה, הנשיא הנוכחי ביידן ומספר רפובליקנים שהביעו ביקורת על המנחים, שלטענתם, נטו לטובת האריס.

טראמפ על האריס: "אם היא תיבחר - ישראל תפסיק להתקיים בתוך שנתיים" // abc news

"כמו רבים מכם, צפיתי בעימות הלילה. אם לא עשיתם זאת עדיין, זה זמן מצויין לעשות מחקר משלכם על הנושאים הבוערים והעמדות של המועמדים בנושאים שחשובים לכם ביותר. כמצביעה, אני דואגת לצפות ולקרוא בכל דבר שאני יכולה על המדיניות המוצעת שלהם עבור המדינה הזו", פתחה טיילור סוויפט את דבריה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by Taylor Swift (@taylorswift)

"לאחרונה למדתי שדמות בינה מלאכותית 'שלי' תמכה באופן שקרי בקמפיין לנשיאות של דונלד טראמפ והוצבה באתר האינטרנט שלו. זה באמת מעורר את החשש שלי סביב בינה מלאכותית והסכנות שבהפצת מידע כוזב. זה הביא אותי למסקנה שאני חייבת להיות שקופה מאוד לגבי תוכניותיי כמצביעה בבחירות האלו. הדרך הטובה ביותר להילחם במידע כוזב היא להגיד את האמת".

"אני אתן את קולי לקמלה האריס ולטים וולץ בבחירות לנשיאות של שנת 2024", מכריזה סוויפט. "אצביע להאריס כי היא נלחמת עבור זכויות ומטרות שאני מאמינה שצריכים להילחם עבורם. אני חושבת שיש לה יד יציבה על ההגה והיא מנהיגה מוכשרת שיכולה להשיג כל כך הרבה, ואף יותר מכך, עבור המדינה הזו, אם נונהג ברוגע ולא בכאוס. כל כך התרשמתי ורוממתי מהבחירה שלה בטים וולץ, שעמד על זכויותיהם של חברי קהילת הלהט"ב וזכויות הנשים במשך עשורים"

"עשיתי את המחקר שלי, וקיבלתי את הבחירה שלי. המחקר שלכם הוא כולו שלכם, והבחירה היא שלכם לקבל. אני גם רוצה להגיד, במיוחד למצביעים בפעם הראשונה: זכרו שבשביל להצביע עליכם להיות רשומים. אני גם מוצאת שזה קל יותר להצביע מוקדם. אשים לינק להירשמות להצבעה מוקדמת ותאריכי הצבעה בסטורי שלי. באהבה ותקווה, טיילור סוויפט".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס להופעתה של סגניתו קמלה האריס בעימות, וצייץ: "אמריקה זכתה לראות הלילה את המנהיגה שהייתי גאה לעבוד לצידה במשך שלוש וחצי שנים. זה אפילו לא היה קרוב. האריס הוכיחה שהיא הבחירה הטובה ביותר להוביל את האומה שלנו קדימה. אנחנו לא חוזרים אחורה". גם נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה התייחס לעימות הנשיאותי, ואמר כי "הלילה ראינו ממקור ראשון למי יש חזון ועוצמה להזיז את המדינה הזו קדימה במקום לפלג אותה. קמלה האריס תהיה הנשיאה של כל האמריקנים. בואו נתחיל לעבוד".

האריס עצמה אמרה לאחר העימות: "אנחנו עדיין אנדרדוגים במרוץ. אנחנו מאמינים במי שאנחנו, אנחנו מאמינים באמריקנים. הקמפיין הזה הוא על חיבור בין אנשים, בידיעה שלרוב המכריע שלנו יש כל כך הרבה יותר במשותף ממה שמפריד בינינו".

בתוך כך, המועמד העצמאי שפרש לאחרונה והודיע על תמיכה בטראמפ, רוברט פ. קנדי ​​ג'וניור, התייחס לדבריה של האריס על נגיף הקורונה וניסה לרמוז לפליטת פה מצידה שלא הייתה צריכה להיאמר, ועלולה להעיד על חוסר אמינות: "האריס נשמעת כאילו היא פשוט הודתה שמקורו של נגיף הקוביד במעבדה. זו הייתה אחת מ'תיאוריות הקונספירציה' שממשל ביידן-האריס צינזר באינטרנט", הוא כתב בחשבון ה-X שלו. 

ויווק רמאסוואמי, שהיה מועמד לנשיאות ארצות הברית מהמפלגה הרפובליקנית לקראת בחירות 2024 ופרש מהמירוץ, רמז שמנחי העימות היו לצידה של האריס: "זהו פורמט דיון מעניין: 3 על 1". גם המיליארדר היהודי ומייסד קרן פרשינג סקוור, ביל אקמן, תהה: "למה המנחים בודקים את העובדות רק של טראמפ ולא גם של קמלה?".

מי שעוד הגיבה בסיום העימות היא מנהלת הקמפיין של קמלה האריס, שאמרה: "היה כיף, בואו נעשה את זה שוב. האמריקנים ראו בחירה אם להתקדם עם קמלה האריס, או ללכת אחורה עם טראמפ. סגנית הנשיא מוכנה לעימות נוסף באוקטובר. האם גם טראמפ?". בתגובה לכך, אמר טראמפ: "עכשיו היא רוצה שנעשה עוד עימות, בגלל שהיא הובסה הלילה. אני לא יודע אם נעשה עוד אחד".

הסנאטור לינדזי גרהאם, רפובליקני המקורב לטראמפ, אמר שהוא מעודד את הנשיא לשעבר לערוך דיון נוסף, בין השאר משום שהוא חושב שהאריס צריכה לענות על "שאלות קשות" - ולדעתו היא לא עשתה זאת הפעם. "המנחים היו מבאסים", הוסיף, "חשבתי שזה נורא, זה היה נורא".

גראהם טען עוד כי הוא אמר לטראמפ שאחד הרגעים החזקים שלו בעימות היה טיעון הסיום שלו - מאתגר את האריס מדוע היא לא עשתה יותר כדי לשנות את חייהם של האמריקאים בשלוש וחצי השנים האחרונות. "אני חושב שהנשיא חושב שהוא השיג את מטרתו הלילה לאתגר אותה".

בתוצאות סקר ראשון שפרסמה רשת CNN נקבע כי קמלה האריס היא המנצחת הגדולה של העימות הנשיאותי, כש-63% מהנשאלים אמרו שהיא הייתה עדיפה על דונלד טראמפ, ואילו 37% חשבו שהמועמד הרפובליקני סיפק הופעה טובה יותר.

תגובה נוספת הגיעה מכריס כריסטי, מושל ניו ג'רזי לשעבר, שפרש מהמירוץ הרפובליקני לנשיאות. הוא אמר ל-ABC: "היא (האריס) הייתה מוכנה להפליא, היא הטילה מלכודות, וטראמפ נפל בכל אחת, במקום לדבר על הדברים שהוא היה צריך לדבר עליהם. זה ההבדל בין מישהו שמוכן היטב למישהו שאינו מוכן". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר