האריס על המלחמה: "חייבים להגיע להפסקת אש"; טראמפ: "היא שונאת את ישראל"

במהלך העימות הנשיאותי התייחסה סגנית הנשיא לסוגיית הלחימה בעזה • "המלחמה חייבת להסתיים מיידית" • המועמד הרפובליקני תקף: "אם היא תיבחר, תוך שנתיים ישראל לא תהיה קיימת"

טראמפ על האריס: "אם היא תיבחר - ישראל תפסיק להתקיים בתוך שנתיים" // abc news

במסגרת העימות הנשיאותי הלילה (בין שלישי לרביעי) בין סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ, התייחסו השניים למלחמה בישראל.

האריס. "תומכת בזכותה של ישראל להגן על עצמה", צילום: אי.אפ.פי

האריס הדגישה את זכותה של ישראל להגן על עצמה, אך קראה להפסקת אש מיידית: "בשבעה באוקטובר ארגון הטרור חמאס טבח בישראלים. אמרתי אז וגם עכשיו - לישראל יש את הזכות להגן על עצמה. אבל הדרך חשובה. פלשתינים חפים מפשע מתים, ילדים ואימהות. המלחמה חייבת להסתיים מיידית באמצעות הסכם הפסקת אש והחזרת החטופים. אנחנו עובדים ללא הפסקה על זה, וגם להביא לפתרון שתי המדינות - ביטחון לישראל ותושביה". לדבריה היא תמיד תתמוך בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה אך הדגישה:  "הפלשתינים צריכים לקבל הגדרה עצמית".

טראמפ מצדו טען כי המלחמה לא הייתה מתרחשת תחת נשיאותו, והאשים את האריס בשנאת ישראל: "אם הייתי נשיא זה לא היה קורה. רוסיה לא הייתה פולשת לאוקראינה. היא שונאת את ישראל. היא אפילו לא הגיעה לנאום נתניהו בקונגרס, היא הייתה במסיבת קולג'. אם היא תבחר לנשיאות תוך שנתיים ישראל לא תהיה קיימת".

עוד התייח

טראמפ. "האריס שונאת את ישראל", צילום: אי.פי

ס לאיום מאיראן. "לאיראן יש 3 מיליארד דולר בגלל שהורידו להם את הסנקציות שאני השתתי עליהם. לא היה להם כסף בתקופה שלי לטרור, הם היו עניים. עכשיו הם עשירים. תראו מה קורה עם החות'ים בתימן, במזרח התיכון - לעולם זה לא היה קורה בכהונה שלי".

האריס הגיבה להאשמות: "לאורך כל הקריירה שלי תמכתי בישראל ובישראלים. הוא שוב מנסה לפלג ולהסיט את הדיון מהמציאות. הוא חלש וטועה כשזה מגיע למדיניות חוץ. הוא מעריץ דיקטטורים. הוא מחליף מכתבי אהבה עם דיקטטורים שמתחננים שתחזור לבית הלבן כי קל להפעיל עליך מניפולציות. צריך נשיא שהוא לא חלש וטועה במדיניות החוץ".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר