90 דקות ושתי הפסקות: האריס VS טראמפ - כל מה שכדאי לדעת על העימות הנשיאותי

רשת ABC תארח בפילדלפיה את העימות הראשון בין סגנית הנשיא והנשיא לשעבר • המתח בשיאו לקראת האירוע שעשוי להכריע את המרוץ לבית הלבן • העימות יועבר בשידור חי באתר ״ישראל היום״

שידור ישיר: העימות של טראמפ והאריס \ רויטרס

אחד האירועים המכריעים במערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024 יתקיים הלילה (בין שלישי לרביעי) כאשר סגנית הנשיא קמלה האריס והנשיא לשעבר דונלד טראמפ יתעמתו בפעם הראשונה.

העימות שייערך בפילדלפיה יחל בשעה 21:00 שעון החוף המזרחי (3:00 שעון ישראל) ויימשך 90 דקות, כולל שתי הפסקות פרסומות. בנתיים, מפגינים פרו פלשתינים רבים מפגינים מחות לאולם. 

העיתונאים הבכירים של רשת ABC News דיוויד מיור ולינסי דיוויס ינחו את העימות שיתנהל ללא קהל באולם. כללי העימות נקבעו במשא ומתן בין הצדדים, כאשר הנקודה האחרונה שנותרה במחלוקת הייתה סוגיית המיקרופונים.

בסופו של דבר, הוסכם כי המיקרופונים יהיו פתוחים רק כשמגיע זמן התשובה של המועמד שתורו לדבר, זאת למרות התנגדות ראשונית של מטה האריס.

הכנות אחרונות לעימות בפילדלפיה, צילום: אי.פי

לכל מועמד יוקצבו שתי דקות לענות על כל שאלה, עם שתי דקות תגובה ודקה נוספת להמשך, הבהרה או תגובה. המועמדים לא יורשו להביא פתקים כתובים מראש לבמה, אך יקבלו עט, פנקס ובקבוק מים בדוכן שלהם. צוותי הקמפיין לא יורשו לתקשר עם המועמדים במהלך שתי ההפסקות שבמהלכן ישודרו פרסומות מסחריות.

העימות מגיע בנקודת זמן קריטית, פחות מחודשיים לאחר פרישתו הדרמטית של הנשיא ג'ו ביידן מהמרוץ ב-21 ביולי, בעקבות הופעה כושלת בעימות ביוני מול טראמפ. מאז, האריס הפכה למועמדת הדמוקרטית המובילה, מעוררת התלהבות במפלגה ושוברת שיאי גיוס תרומות. עם זאת, סקרי דעת קהל מצביעים על מרוץ צמוד במדינות המפתח, כולל בפנסילבניה, שם לפי הערכת CBS News, האריס וטראמפ שווים בתמיכה.

פילדלפיה, העיר המארחת, נערכת לאירוע ההיסטורי. המשטרה מתכוננת להפגנות, במיוחד מצד קבוצות פרו-פלשתיניות המוחות על תמיכתה של האריס בישראל. מחסומים הוקמו סביב מרכז החוקה הלאומי שבו ייערך העימות. ברים ואוניברסיטאות בעיר מתכננים מסיבות צפייה. העימות ישודר ב-ABC News וברשתות הגדולות למיליוני צופים בעולם.

אולפני רשת ABC, צילום: אי.אף.פי

האירוע עשוי לעצב את דעת הקהל ולהשפיע באופן משמעותי על תוצאות הבחירות בנובמבר. נכון לעכשיו מתוכנן רק עימות נוסף אחד לפני הבחירות, והוא בין המועמדים לתפקיד סגן הנשיא, מושל מינסוטה טים וולץ והסנטור מאוהיו ג'יי די ואנס, שיתקיים ב-1 באוקטובר בניו יורק. ייתכן שיתקיים עימות נוסף בין האריס לטראמפ באוקטובר, אך טרם נקבע תאריך.

אתמול אמרה האריס כי טראמפ "הולך לשקר" במהלך העימות ולהטיח בה התקפות אישיות. ״הגיע הזמן להפסיק את הפילוג״, היא אמרה בפיטסבורג. "הגיע הזמן לאחד את המדינה שלנו, לצעוד קדימה בדרך חדשה״. דוברת טראמפ קרוליין לוויט אמרה בתגובה שהאריס תהיה "האדם היחיד שמשקר על במת העימות הזו", וכינתה אותה "ליברלית מסוכנת קיצונית משמאל״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר