לפני עימות טראמפ-האריס: תמונת מצב בהתמודדות - ומה קורה במדינות המפתח

על פי סקר ה"ניו יורק טיימס", המועמד הרפובליקני מוביל באחוז אחד בהתמודדות הארצית • "האריס לא מצליחה למכור את חזונה למדינה לבוחרים" • במדינות המתמודדות: תיקו בפנסילבניה, יתרון של 5% לטראמפ באריזונה

טראמפ והאריס (ארכיון). צילום: אי.פי

יומיים לעימות הראשון, המועמד הרפובליקני יכול לשאוב עידוד: דונלד טראמפ מוביל באחוז אחד על פני קמלה האריס בסקר של ה"ניו יורק טיימס", שפורסם היום (ראשון) ובוצע על ידי מכון סיינה. במדינות המפתח הקרב צמוד גם כן.

על פי הסקר, שנערך בקרב אזרחים שמתכוונים להצביע, טראמפ זוכה לתמיכה של 48% לעומת 47% תמיכה, שלהם זוכה האריס.

התוצאות הן בטווח הטעות הסטטיסטית של 3%, ומלמדות כי תמונת המירוץ אינה שונה מפרישת ביידן בסוף יולי.

הסקר מצא כי האריס עדיין "לא הצליחה למכור לבוחרים את חזונה למדינה": 28% מהמשיבים ציינו שהם מרגישים שהם צריכים לדעת יותר עליה כדי להעניק לה את תמיכתם. לעומת זאת, רק 9% אמרו כי חסר להם מידע על טראמפ.

הסקר גם מצא כי בעוד שהאריס השיגה יתרון בקרב קבוצות מפתח דמוגרפיות לקואליציה הדמוקרטית לאחר החלטתו של ביידן לפרוש, היא עדיין אינה חזקה מספיק בקרב קהלים דמוקרטיים מסורתיים כמו נשים והמצביעים הלטינים.

60% ציינו שהיו רוצים לראות שינוי משמעותי לעומת מדיניותו של ביידן אם האריס תיבחר. רק 25% מהמשיבים אמרו שהאריס תייצג את סוג השינוי הזה, בעוד 53% מאמינים שטראמפ יעשה זאת.

החדשות הטובות למועמדת הדמוקרטית הן גורם ההתלהבות: הסקר מצא ש-91% מהדמוקרטים היו נלהבים להצביע, בעוד 85% מהרפובליקנים ציינו את אותו הדבר.

סקר ה"ניו יורק טיימס"/סיינה נערך בקרב 1,695 בוחרים רשומים בין 3 ל-6 בספטמבר.

ומה קורה במדינות המפתח?

פנסילבניה: לפי סקר CBS, האריס וטראמפ בתיקו כאן עם 50% מהבוחרים שמתכוונים להצביע. מישיגן: האריס מובילה 50%-49%, ויסקונסין: האריס מובילה 51%-49%. אריזונה: טראמפ מוביל על האריס בחמש נקודות, 49% ל-44%. ג'ורג'יה: האריס מובילה בנקודה אחת - 48% ל-47%, לפי CNN/SSRS. נבאדה: עוד מדינה ללא מוביל ברור, האריס מובילה בנקודה אחת, 48% ל-47%, ו-13% מהמשיבים אמרו ל-CNN/SSRS שהם לא מחויבים באופן מוחלט למועמדים שהם מעדיפים כעת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר