"לשים את המדינה מעל למפלגה": דיק צ'ייני, סגן הנשיא הרפובליקני לשעבר, אמר שיצביע עבור קמלה האריס

"לעולם לא ניתן לסמוך על טראמפ שוב", אמר צ'ייני • גם בתו ליז, נציגת בית הנבחרים לשעבר, הביעה תמיכה במועמדת הדמוקרטית • "אנחנו צריכים לבחור אנשים רציניים", אמרה

סגן נשיא לשעבר, דיק צ'ייני (ארכיון). תומך בהאריס. צילום: רויטרס

נציגת בית הנבחרים הרפובליקנית לשעבר, ליז צ'ייני, אמרה בראיון שאביה, סגן הנשיא לשעבר דיק צ'ייני בן ה-83, יצביע להאריס.

מאוחר יותר, סגן הנשיא הרפובליקני לשעבר פרסם בעצמו הצהרה המאשרת את דבריה של בתו, ואמר כי "לעולם לא ניתן לסמוך על טראמפ שוב".

"כאזרחים, לכל אחד מאיתנו יש חובה לשים את המדינה מעל למפלגתיות כדי להגן על החוקה שלנו. זו הסיבה שאני אצביע בעד סגנית הנשיא קמלה האריס", אמר בהצהרה.

דיק צ'ייני ובתו ליז (ארכיון). שניהם מותחים ביקורת על טראמפ, צילום: AP

טראמפ הגיב בביטול להכרזתו של צ'ייני: "דיק צ'ייני הוא RINO (רפובליקני בשם בלבד) לא רלוונטי".

מחנה האריס קיבל בברכה את תמיכת דיק צ'ייני. "סגנית הנשיא גאה לקבל את תמיכתו של סגן הנשיא צ'ייני, ומכבדת מאוד את האומץ שלו לשים את המדינה לפני המפלגה", אמרה יו"ר הקמפיין של האריס, ג'ן או'מאלי דילון.

"איום חמור על ארה"ב"

"אחד הדברים הכי חשובים שאנחנו צריכים לעשות כמדינה כשאנחנו מתחילים לבנות מחדש את הפוליטיקה שלנו הוא שאנחנו צריכים לבחור אנשים רציניים", אמרה ליז צ'ייני בראיון.

נציגת וויומינג לשעבר ביקרה לא פעם את טראמפ, אבל הכרזותיה השבוע מייצגות החרפה משמעותית במאבק שלה נגד הנשיא לשעבר לקראת הבחירות ב-2024. כזכור, צ'ייני הודחה ממושבה לאחר שסירבה לסגת מביקורותיה על טראמפ בעקבות המתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר ושימשה כסגנית יו"ר הוועדה הנבחרת שחקרה את האירועים האלימים בוושינגטון.

נציגת היבת הנבחרים לשעבר ליז צ'ייני. "להגן על הדמוקרטיה", צילום: AP

"לאלו מאיתנו המאמינים בהגנה על הדמוקרטיה שלנו ובהגנה על החוקה שלנו ועל הישרדות הרפובליקה שלנו יש חובה בבחירות האלו להתאחד ולהעמיד את הדברים האלה מעל לפוליטיקה", אמרה צ'ייני. "אני מצפה לימים שבהם ננהל שוב ויכוחים על מדיניות מס וביטחון לאומי וכל השאר, כי זה אומר שעברנו את מה שהוא כרגע איום חמור מאוד על ארה"ב כרפובליקה מתפקדת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר