גזר דינו של טראמפ בפרשת דמי השתיקה נדחה עד לאחר הבחירות: "למנוע מראית עין של התערבות במרוץ"

בית המפשט בארה"ב דחה את גזר דינו של המועמד הרפובליקני ל-26 בנובמבר • השופט חאן מרצ'ן נימק: "אין זו החלטה שלוקחים בקלות, אלא מקדמת בצורה הטובה ביותר את האינטרס של הצדק"

דונלד טראמפ. צילום: אי.פי

בית המשפט בארה"ב דחה את גזר דינו של המועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ, בפרשת דמי השתיקה לכוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, והוא יימסר ב-26 בנובמבר - אחרי הבחירות האמריקניות.

עו"ד מייקל אבנאטי עם כוכבת הפורנו סטורמי דניאלס, צילום: איי.אף.פי

השופט חואן מרצ'ן ציין את "מסגרת הזמן הייחודית שהעניין נמצא בו", כסיבה לדחיית גזר הדין. התאריך המקורי לקביעת עונשו של טראמפ היה 18 בספטמבר, שבעה שבועות בלבד לפני יום הבחירות.

"אין זו החלטה ש​​בית המשפט לוקח בקלות", הוסיף מרצ'ן בפסיקה בת ארבעה עמודים. "זו החלטה שלדעת בית משפט זה מקדמת בצורה הטובה ביותר את האינטרסים של הצדק".

דונלד טראמפ, צילום: רויטרס

השופט החליט לנטרל לגמרי את הסוגייה לפני הבחירות, וכתב כי "זהו מקרה שעומד במקום ייחודי בתולדות העם הזה. עיכוב גזר הדין צריך לבטל כל טענה שבית המשפט יפרסם החלטה שתיתן יתרון או חיסרון לכל מפלגה פוליטית". בהחלטתו, מרצ'ן נענה למעשה בפעם השנייה לבקשת הדחייה של טראמפ.

נזכיר כי הפעם הראשונה בה נדחה גזר הדין הייתה אחרי סיום המשפט בחודש מאי, אז הרשיע חבר מושבעים בניו יורק את טראמפ ב-34 סעיפי אישום, שכללו עבירות מס, קשירת קשר לשוחד והפרת חוקי בחירות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר