בלינקן רומז: "לא מתכוון להמשיך לכהונה נוספת"

ב"וושינגטון פוסט" דווח כי מזכיר המדינה האמריקני אינו מתכוון להמשיך לכהן בתפקיד אחרי ינואר • במסיבת עיתונאים שקיים בהאיטי, שם הוא מקיים ביקור עבודה, אמר כי הוא "מצפה לבלות יותר עם הילדים"

בלינקן בהאיטי. צילום: רויטרס

מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, רמז אמש (חמישי) במסיבת עיתונאים בהאיטי כי אינו מתכוון להמשיך לכהונה נוספת, כך דווח בעיתון "וושינגטון פוסט".

בלינקן: "תגובת חמאס להצעה כוללת דרישות בלתי ניתנות לביצוע" (ארכיון) // רויטרס

סיבתו של בלינקן נעוצה בין היתר בשל שיקוליים משפחתיים ורצונו לבלות זמן עם ילדיו, אך יכול גם לרמז על התוכניות של קמלה האריס לבנות צוות מדיניות חוץ שיהיה שונה מזה של הנשיא המכהן ביידן.

האריס כבר התבטאה כי היא תומכת בגישתו של ביידן בנושאי חוץ, ולמרות זאת הביעה קו ביקורתי כלפי ממשלת ישראל והמצב בעזה מאז פתיחת המלחמה.

מצפה להתענג על יותר זמן עם המשפחה. אנתוני בלינקן, צילום: אי.פי.אי

במסיבת עיתונאים שקיים בהאיטי, בה הוא מקיים ביקור עבודה, מזכיר המדינה נשאל האם יכהן בממשל האריס באם ייתבקש על ידה.

"באשר לעתיד שלי, כל מה שאני מסתכל עליו כרגע הוא העבודה למען הממשל הנוכחי עד ינואר. ואני יכול להגיד שביליתי קצת זמן במהלך השבוע האחרון עם הילדים שלי, ואני מצפה להנות מיותר זמן איתם בעתיד״. אמר.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נוחת בהאיטי, צילום: אי.פי

ברוב המקרים, מזכירי מדינה מכהנים במשך כהונה אחת בלבד, לאור אופי התפקיד האינטנסיבי המחייב בין היתר נסיעות מרובות וארוכות. בלינקן הוא אב לשני ילדים קטנים המבלה את מרבית זמנו בנסיעות עבודה מחוץ לארה״ב וידוע בקשריו הקרובים עם הנשיא ביידן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר