פרשן ניו יורק טיימס המקורב לביידן מאשים: נתניהו מחמיר את המצב בעזה כדי שטראמפ ייבחר

תומס פרידמן, המקורב לממשל ביידן ולבית הלבן, כותב בטורו: אל תסמכו על מה שנתניהו אומר לך בפרטיות, הקשיבו רק למה שהוא אומר בפומבי ובעברית

ביידן ונתניהו. צילום: אי.פי.אי

"אם הנשיא ביידן וסגנית הנשיא קמאלה האריס היו זקוקים לתזכורת על כך שבנימין נתניהו אינו לצידם, לא לצד אמריקה, ומביש יותר מהכל, לא לצד החטופים הישראלים בעזה - אז הרצח של שישה ישראלים על ידי חמאס בזמן שנתניהו ממסמס את המשא ומתן - צריך להבהיר זאת". כך כותב הפרשן תומס פרידמן, אחד מאישי סודו של ביידן ואחד ממבקריו הגדולים ביותר של נתניהו. 

פרידמן מוסיף עוד: "לנתניהו יש עניין אחד: הישרדות פוליטית מיידית, גם אם זה מערער את קיום ישראל לטווח הארוך".

טראמפ והאריס. תומס פרידמן מאשים - פעולותיו של נתניהו מיועדות לכך שטראמפ ייבחר, צילום: GettyImages/AP

פרידמן טוען שנתניהו נמנע מהסכמות שיכולות להוביל להסכם עם הפלשתינים, ולפיכך מסבך את המצב בעזה ומקשה על ביידן והשלטון האמריקני. שורת המפתח במאמר אותו פרסם גורסת, כי "נתניהו עלול להחמיר את המצב בעזה, כדי להשפיע על הבחירות באמריקה ולהיטיב עם טראמפ, מה שעשוי להביא לתוצאות שליליות לישראל בטווח הארוך".

פרידמן שולח אזהרות לביידן והאריס, ומציין כי נתניהו מהתל בהם, לאחר שהבטיח רבות כי יפעל להפסקת אש מיידית בעזה בשיחות פרטיות עימם, אך למקורביו אמר דברים אחרים.

תומס פרידמן. אדנות אימפריאליסטית, צילום: אי. אף. פי

"נתניהו", כותב פרידמן, "הוא הסיבה לכך שיצרתי כלל על דיווחים במזרח התיכון: בוושינגטון, פקידים אומרים לך את האמת בפרטיות ושקר בפומבי. במזרח התיכון, פקידים משקרים לך בפרטיות ואומרים את האמת בפומבי. אל תסמוך על מה שהם אומרים לך בפרטיות — במיוחד לנתניהו. הקשב רק למה שהם אומרים בפומבי לאנשים שלהם בשפות שלהם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר